Browse By

Poiana Brașov: dezvoltare și reabilitare pârtii de schi

 Emil Boc în vizită la lucrările de dezvoltare și reabilitare a domeniului Schiabil din Poiana Brașov

Emil Boc în vizită la lucrările de dezvoltare și reabilitare a domeniului Schiabil din Poiana Brașov

Primul-ministru Emil Boc a vizitat lucrările de dezvoltare și reabilitare a Domeniului Schiabil din Poiana Brașov

Elena Udrea: Să ştie domnul prim ministru, care aprobă finanţările pe programele ministerului, că este cea mai mare investiţie pe care a făcut-o vreun guvern al României în pârtii de schi, în domeniul schiabil după ’89 încoace.
Acei bani pe care-i cerem pentru pârtii de schi aici se văd cât de utili sunt cheltuiți. Va fi cea mai mare lucrare și din punctul nostru de vedere, din toate programele pe care le avem. Valoarea este de 120 milioane lei (RON) plus TVA, primăra participă cu 12%, dar va fi o lucrare care va sprijini turismul montan, turismul pentru iubitorii de schi, nu numai organizarea festivalului olimpic al Teatrului Europan. Suntem în grafic cu lucrările pentru festival, avem crtitudinea că suntem capabili să organizăm acest festival olimpic al tineretului European, în ianuarie-februarie 2013. Trebuie să arătăm că și România este capabilă să fie gazda unei competiții de acest nivel.

cea mai mare investiţie în pârtii de schi din '89

cea mai mare investiţie în pârtii de schi din '89

Reporter: Infrastructura rutieră poate suporta numărul de turiști care vor veni să schieze?
Elena Udrea: Să sperăm că avem gata o jumătate de autostradă până atunci și cu sprijinul MAI, va fi în regulă.
Emil Boc: Eu cred că aici, după ce va fi gata – iar dl primar spune chiar că în decembrie vom avea darea în folosință -, tot mai mulți români vor renunța să mai plece în Austria, vor rămâne în România și vor veni aici. Eu cred că peisajul, infrastructura și modul de pregătire sunt cel puțin la nivel european, la nivelul Austriei, iar foarte mulți români vor rămâne aici în România și vor veni aici pentru a-și petrece vacanțele sau pentru a petrece un week-end, pentru cei care sunt iubitori de schi. Este o investiţie realizată în parteneriat între primăria Brașov și Guvernul României. Cei care ne mai întreabă unde sunt banii de investiţii, o locație este aceasta. Ceea ce se întâmplă aici, investiția acesta de 30 mil euro, explică de ce România este, alături de Polonia, fruntașă în UE la capitolul bani alocați investițiilor. Foarte puțini știu asta, dar este o realitate care explică foarte multe. Explică de ce România a reușit până la urmă să iasă din recesiune economică, să meargă pe creștere economică și să înceapă să-și consolideze creșterea economică. De ce? Pentru că, în primul rând, a alocat bani pentru investiții. Este adevărat că nu au mai fost bani pentru pomeni electorale sau de alte lucruri făcute ca și în trecut – mă refer la guvernarea Tăriceanu din 2008 – și s-au dat bani pentru lucrări care să aducă plusvaloare, care să aducă bani în economie și care să creeze, pe termen lung, o șansă acestei țări. Eu voi susține cu toată convingerea astfel de proiecte, am apreciat întotdeauna efortul pe care ministrul Elena Udrea, împreună cu autoritățile locale și primăria Brașov, l-a făcut pentru a lăsa ceva în infrastructura țării, ceva de care să se bucure și să folosească toți românii. Este un lucru pe care merită să îl susținem de la nivel guvernamental.

Guvernul României la lucrări în Brașov

Guvernul României la lucrări în Brașov

(…) Referitor la infrastructura rutiera, cel târziu în primăvara anului viitor, întreaga autostradă Bucureşti-Ploieşti va fi dată în folosinţă. Practic este gata în decembrie, cu excepţia unui pod extrem de important şi care, din nefericire, nu va putea fi finalizat. În rest, este gata. Asta înseamnă că, în primăvara viitoare, aprilie cel târziu, Bucureşti-Ploieşti e terminată. Acum suntem în fază finală cu aprobarea documentaţiei la Ministerul Transporturilor pentru ceea ce înseamnă Comarnic-Braşov, un proiect mare, de anvergură, construit în parteneriat public-priva, care va da răspuns în materie de infrastructură acestei zone, și care va completa acest peisaj extraordinar cu infrastructura care, repet, devine europeană și poți să te simți la standarde europene. Rămâne Comarnic-Brașov să fie făcută în parteneriat public-privat și deja sunt în fază finală, la Ministerul Transporturilor, studiile de specialitate.