Complexul Wellness Termal Nymphaea Oradea, noul ștrand municipal de peste 20 de milioane de euro

Complexul Wellness Termal Nymphaea Oradea, noul ștrand municipal de peste 20 de milioane de euro

Complexul Wellness Termal Nymphaea Oradea, noul ștrand municipal de peste 20 de milioane de euro

Dezvoltarea Turismului de Agrement prin crearea Complexului Wellness Termal Nymphaea Oradea prin contractul de finanţare, în valoare de peste 20 de milioane de euro, care a fost semnat de către primarul Ilie Bolojan şi directorul agenţiei, domnul Claudiu Coşier la sediul Agenţiei de Dezvoltare Regională Nord-Vest în localitatea Rădaia, judeţul Cluj.

Astfel bihorenii vor avea propriul aquapark orădean care înseamnă o  zonă de agrement pentru toate vârstele și va avea 6 bazine de la cele cu valuri și jacuzzi, la spa, wellness și zone de sport. Complexul va fi împărțit în patru zone distincte, fiecare dintre ele gândite cu dotări de spa și agrement.

Acest contract este finanţat în cadrul  Programului Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară  5 – „Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului”,  Domeniul  major de intervenţie 5.2 „Crearea, dezvoltarea, modernizarea infrastructurii de turism pentru valorificarea resurselor naturale şi creşterii calităţii serviciiilor turistice”.

DETALII PROIECT:

1. Contract nr: 2258 din 17.10.2011

2. Cod SMIS: 14795

3. Localizare: strada Aleea Ştrandului nr. 1

4. Valoarea proiectului este de peste 20 de milioane de euro.

5. Scopul şi obiectivele proiectului

5.1 Scopul acestui proiect este de a completa, potenţa şi diversifica oferta turistică a municipiului Oradea cu serviciile de agrement moderne de tip Wellness, Aqua Parc, Spa, care lipsesc în acest moment şi privează Oradea de o dezvoltare integrată a turismului local şi de o exploatare raţională, responsabilă şi durabilă a resurselor naturale de care aceasta beneficiază. Aceste resurse naturale se referă la apa geotermală cu demonstrate proprietăţi curative ( ape minerale termale (20-48°C), oligotermale, având o mineralizare totală de sub 1 gr/ l, uşor radioactive, conţinând sulf, calciu, sodiu) , cu efecte benefice în tratarea unor boli (afecţiuni reumatismale (poliartrite reumatoide, spondilite anchilozante, sechele de reumatism articular acut):

– afecţiuni reumatismale degenerative (spondiloză cervicală, dorsală şi lombară, lombosciatică, artroză şi poliartrită);

– afecţiuni reumatismale abarticulare (tendinită, periartrită scapulo-humerală…); afecţiuni post-traumatice (rigiditate articulară post-traumatică, stări după operaţii asupra articulaţiilor, muşchilor şi oaselor, stări după fracturi, entorse, luxaţii);

– afecţiuni neurologice centrale şi periferice (hemipareze, parapareze, operaţii pe măduvă, traumatisme vertebrale, diverse pareze şi paralizii); afecţiuni ginecologice (metroanexite cronice, dereglări pubertale şi menopauză);

– afecţiuni asociate (boli metabolice şi de nutriţie, boli endocrine) şi, de asemenea, de a exploata cadrul pitoresc limitrof reprezentat de Dealurile de Vest, punctele de belvedere, resursele de agrement oferite de lunca şi albia Crişului Repede.

Totodată, prin îndeplinirea acestui scop proiectul îşi propune şi crearea unor surse de venit suplimentar la nivel regional şi local, crearea de noi locuri de muncă în domeniul turismului şi a ramurilor economice sinergetice. De asemenea îşi propune obţinerea unor avantaje competitive la nivel regional prin promovarea turismului de agrement, prin inovarea şi dezvoltarea unei noi generaţii de experienţe turistice, moderne, care vor duce la sporirea numărului de turişti în competiţia cu ţara vecină, Ungaria, vor atrage pentru o perioadă de şedere mai lungă vizitatori noi, sau deja existenţi, în diversitatea culturală, naturală şi de agrement locală şi regională.

5.2  Obiectivul  general al proiectului este crearea Complexului Wellness-Termal ”Nymphaea” Oradea. Prin crearea acestui complex se urmăreşte diversificarea şi îmbunătăţirea serviciilor turistice în general, şi de agrement, în special, oferite turiştilor şi locuitorilor Municipiului Oradea, ridicarea standardului în oferta turistică, exploatarea durabilă şi responsabilă a resursei minerale geotermale.

Obiectivele specifice

Obiectivele specifice

5.3 Obiectivele specifice sunt:

o Crearea infrastructurii de turism pentru promovarea serviciilor de turism de agrement a cărei indicatori specifici constau în:

o Creşterea capacităţii infrastructurii turistice de la cele 500 de locuri din actualul Ştrand Municipal, la 1.000 de locuri în Complexul Wellness Termal ”Nymphaea”

o Creşterea numărului de turişti ai municipiului Oradea in urma investiţiei cu 30% în primii 3 ani după implementarea proiectului

o Reducerea  totală a sezonalităţii prin construirea bazinelor acoperite ce vor putea fi exploatate 12 luni pe an

o Creşterea numărului IMM-urilor direct asistate la 15

o Construirea a 3 noi clădiri  – complex multifuncţional (suprafaţa construită desfăşurată 3.650 mp, regim de înălţime S+P+2E), clădirea bazinelor acoperite (suprafaţa construită desfăşurată 7.665,90 mp) şi complexul comercial (suprafaţa construită desfăşurată 1.129,10 mp,  regim de înălţime P+T)

o Construirea bazinelor de agrement (14 bazine şi 12 aquatobogane)

o Amenajarea de spaţii verzi, accese, alei, împrejmuiri

o Reabilitarea şi realizarea reţelelor de utilităţi necesare

o Reabilitarea grupurilor sanitare existente şi construirea altora noi, precum şi adaptarea acestora persoanelor cu dizabilităţi locomotorii

o Amenajarea pontonului pentru heliocură

o Amenajarea unei parcări cu 238 locuri de parcare pentru autoturisme si 2 locuri pentru autocare

o Construirea terenurilor de sport şi a pavilioanelor acoperite

o Creşterea numărului locurilor de muncă în cadrul complexului cu 50 şi a numărului de locuri de muncă create prin intermediul I.M.M.-uri cu 200 de angajaţi, total complex 250;

o Creşterea calităţii şi diversificarea serviciilor turistice de agrement şi wellnes, prin introducerea unor noi funcţiuni specifice turismului termoludic (sauna, masaj, hidroterapie, aromoterapie, înfrumuseţare)

o Creşterea gradului de accesibilitate pentru persoanele cu dizabilităţi la 80%

o Valorificarea potenţialului de apă geotermală al municipiului Oradea prin intermediul serviciilor de turism de agrement promovate în cadrul complexului cu următorii indicatori specifici:

o Creşterea gradului de utilizare a sondei de apă geotermală folosită de Complex de la 30% la 100%

o Promovarea pachetelor de servicii de turism integrate prin includerea Complexului într-o zonă de circuit turistic integrat care cuprinde: zona de turism de agrement şi zona de turism istoric (prin valorificarea patrimoniului

cultural istoric al municipiului)

o Creşterea numărului de turişti care vizitează municipiul Oradea şi diversificarea pachetelor de servicii turistice care sunt oferite acestora;

Funcţiunii prezente în viitorul complex

Funcţiunii prezente în viitorul complex

6. Funcţiunii prezente în viitorul complex

Complexul multifuncţional şi bazine acoperite – complex destinat agrementului şi alcătuit din două copuri astfel:

a. Clădire multifuncţională: spa, fitness, zonă de bowling, vestiare şi birouri; regim de înălţime de S+P+2E Suprafaţa construită la sol a complexului multifuncţional este de 1402.88 mp

– Zona bazinelor acoperite, însumând o suprafaţă construită la sol de 6395.58 mp, este de asemenea împărţită în 3 zone: Zona Family şi Copii Zona Relax Zona Aventura (10 aqua tobogane)

b. Complex comercial – este destinat publicului de agrement, conţine spaţii comerciale şi de alimentaţie publică şi are regimul de înălţime P+T. Suprafaţa construită la sol este de 981.37 mp.

Bazine agrement exterioare

a. Bazin nr 1 cu valuri – amplasat în axul construcţiei comerciale, cu suprafaţa luciului de apa de 370 mp şi un volum de apă de 425 mc

b. Bazin ştrand 2 – amplasat în imediata vecinătate a bazinului cu valuri, cu suprafaţa luciului de apă de 806 mp şi un volum de apă de 888 mc; bazinul înglobează staţia de pompare de formă circulară cu diametrul de 10.5 m

c. Bazin ştrand 3 – poziţionat adiacent bazinului ştrand 2, are o suprafaţă a luciului de apă de 447 mp şi un volum de apă de 560 mc; bazinul înglobează un bazin de formă circulară cu funcţiunea de bazin jacuzzi, în jurul căruia se realizează un canal de viteză, realizat prin punerea în mişcare a apei cu ajutorul instalaţiilor fixate în peretele de formă curbă;

d. Bazin nr. 4 – este poziţionat în plan adiacent tunelului tehnic şi este compartimentat într-un bazin de înot cu o lungime de 33 m şi în două bazine pentru tobogane cu jet de apă; Suprafaţa bazinului de înot este 612 mp, iar volumul de apă este de 1242 mc Suprafaţa bazinelor pentru tobogane este 329 mp, iar volumul de apă este de 329 mc

e. Bazin nr. 5 cu apă pentru copii – acest bazin are o formă circulară în plan, fiind compartimentat în 2 sectoare aferente grupelor de vârstă 1-3 ani, respectiv 3-7 ani, cu înălţimi diferite a apei în bazine, corespunzător celor două categorii de vârstă. Amenajările exterioare acestui bazin sunt asemenea amprentei la sol a cetăţii Oradea.

f. Bazin nr. 6 de sărituri – acesta este amplasat în partea de Est a terenului, în imediata vecinătate a bazinelor acoperite. Are o formă rectangulară în plan, având suprafaţa luciului de apă de 375 mp.

Amenajări exterioare pe terenul în suprafaţă de 78 904,67 există corpuri de proprietate cu funcţiunea de nataţie. Terenul va suporta următoarele amenajări exterioare: Accesul în incinta (auto şi pietonal) se realizează separat pentru cele 3 zone (zona bazinului olimpic, zona bazinului acoperit şi zona de bazine de agrement, complex comercial, complex multifuncţional şi bazine acoperite) în câte un punct, toate din Str. Ştrandului:  – un acces este destinat strict bazinului olimpic – al doilea acces este destinat bazinului acoperit care este folosit ca bazin de antrenament şi pentru practicarea cursurilor de înot – număr de parcări asigurate : 27 – al treilea acces în incintă este destinat publicului pentru agrement, utilizator al complexului, beneficiind de 211 de locuri de parcare autoturisme şi 2 locuri de parcare autocare .

– Principalele obiective exterioare de agrement sunt împărţite astfel:  -zone de plajă, distribuite pe majoritatea spaţiilor exterioare : pe iarbă, pe lemn, pe nisip, pe pietriş şi pe rocă

– Aleile pietonale aferente zonelor de plajă, sunt realizate din diferite materiale, în funcţie de tipul de plajă : lemn, dale de piatră şi asfalt  – zone cu pavilioane pentru şah, table şi rummy. – locuri de joacă pentru copii – amenajate pe suport de nisip;

– Acestea vor fi împărţite pe categorii de vârstă, fiind dotate cu jucării adecvate. De asemenea, în imediata apropiere a acestor zone se amenajează locuri de odihnă pentru însoţitorii copiilor. – zone de sport în aer liber :

– 1 teren de baschet dotat cu nocturnă şi gradene, capacitate 60 de persoane

– 2 terenuri de volei pe nisip cu gradene, capacitate 25 de persoane pentru fiecare teren

– 3 alveole pentru tenis de mase, fiecare cu câte o masă de joc şi 2 băncuţe

– zona de alpinarium, amenajată pe zona de rocă, conţine versanţi de diferite înălţimi şi niveluri de dificultate. Zona conţine şi o cascadă care se varsă de pe o zonă înaltă într-un pârâu artificial cu circuit închis.

– ponton pentru heliocură; în apropiere se găseşte o construcţie cu grupuri sanitare, depozite şi diferite spaţii destinate pontonului.

– lazy river descoperit – are o adâncime de 1.2 m; dispune de o zonă de procurare colaci de înot şi înconjoară o grădină – zone de duşuri – amplasate în apropierea bazinelor

– Spaţiile verzi : se vor face plantaţii de gazon şi de arbori, pe o suprafaţă de 28934.38 mp.

Potenţialii beneficiari ai proiectului/ grupul ţintă

Potenţialii beneficiari ai proiectului/ grupul ţintă

Potenţialii beneficiari ai proiectului/ grupul ţintă

Grupul ţintă al proiectului este format din consumatorii serviciilor de turism (turiştii) în general şi consumatorii serviciilor de turism balnear, în special. Numărul estimat al acestora este de 500, respectiv o creştere suplimentară cu 500 faţă de situaţia existentă iniţial.

Principalii beneficiari ai acestui proiect de finanţare sunt turiştii, locuitorii oraşului Oradea sau proveniţi din alte zone ale ţării ori din zona spaţiului european dar şi agenţii economici care vor închiria spaţiile din incinta Complexului Wellness Termal ”Nymphaea”.

1. Turiştii din categoria  turismului de agrement, turişti care caută agrementul, divertismentul. Această categorie de turişti vor vizita Oradea chiar datorită posibilităţilor de petrecere a timpului liber pe care le va oferi Complexul ”Nymphaea”;

2. Turişti din categoria turismului cultural, religios şi de patrimoniu: turiştii care caută evenimente sau obiective culturale, de patrimoniu sau religioase pentru a le vizita în timpul liber;

Pentru această categorie de turişti Cetatea Oradea reprezintă obiectivul principal al vizitei, aceasta fiind ţinta principală sau una dintre locaţiile prioritare pentru a fi vizitate pe perioada itinerariului lor, ei dorind să facă din petrecerea timpului liber un scop pentru îmbogăţirea lor pe plan cultural sau religios.

3. Turişti  din categoria turismului curativ. Având în vedere calităţile apei termale din Oradea, Băile Felix, Băile 1 Mai această categorie de turişti este extrem de prezentă în zonă. În această categorie intrând turiştii care vin pentru păstrarea sau redobândirea sănătaţii şi anume:

– turiştii  europeni occidentali de peste 50 de ani din Germania, Israel, Ungaria, Italia, Austria, SUA, Franţa şi ţările scandinave, Cehia, Ucraina şi fostele ţări iugoslave;

–  turiştii din fostele ţări socialiste;

– turiştii din ţară, reprezentând cei mai importanţi clienţi în acest moment;

–  turiştii locali.

Turismul curativ şi termal este specific staţiunilor Băilor Felix şi Băile 1 Mai, Băilor Tinca din judeţul Bihor, primele două staţiuni termale care s-au dezvoltat foarte mult în ultimul timp şi care sunt frecventate din ce în ce mai mult de turişti atât locali, naţionali, cât şi străini, însă doar pentru actul medical-balnear. Complexul Wellness Termal ”Nymphaea” va dispune de facilităţi de agrement, wellness şi spa, prin urmare, vizitarea acestuia va deveniun obiectiv principal al concediului lor şi compensator servciilor pe care trebuie sa se concentreze cele două staţiuni Băile Felix si Băile 1 Mai.

4. Turişti din categoria turismului de evenimente, adică cei care vin doar pentru anumite evenimente, cei care vizitează Oradea în special cu ocazia Festivalurilor, Târgurilor Internaţionale, manifestărilor ştiinţifice sau a manifestărilor sportive de anvergură naţională şi internaţională găzduite de Bazinul Olimpic.

5.  Turişti din categoria ecoturismului, care a câştigat mult în interes în zona noastră şi care cuprinde următoarele categorii de turişti:

– turiştii între 25-50 ani din ţările occidentale;

– şcolarii;

– tinerii.

Această categorie de turişti vor considera Complexul drept un motiv al vizitei lor în Oradea dată fiind grija proiectului pentru conservarea naturii, exploatarea responsabilă a albiei Crişului Repede şi dezvoltarea de noi spaţii verzi precum şi a Alpinariumului.

6. Turişti din categoria turismului de afaceri fiind legat de congrese, întruniri de afaceri, întruniri profesionale  şi anume:

– organizaţiile profesionale şi ştiinţifice;

– organizaţiile internaţionale;

– organizaţiile neguvernamentale.

Al doilea mare beneficiar al creării complexului este comunitatea locală care va avea beneficii însemnate de pe urma creării Complexului Wellness Termal ”Nymphaea”. În primul rând pentru că orădenii  vor beneficia de condiţii incomparabil mai bune faţă de cele existente în prezent, precum şi de diverisficarea serviciilor oferite, cu impact în creşterea atractivităţi şi  în sănătatea generală a utilizatorilor .  Realizarea Complexului va duce la o creştere a numărului locurilor de muncă, direct şi indirect, atât în timpul implementării proiectului cât şi în perioada de funcţionare a acestuia.

O atenţie sporită s-a acordat şi persoanelor cu dizabilităţi pentru care s-a prevăzut o bună accesibilitate în toate zonele Complexului. Prin echipamentele şi instalaţiile prevăzute în proiect vor fi încurajate să profite de toate facilităţile de agrement şi relaxare.

Un alt beneficiar îl reprezintă agenţii economici care vor activa în incinta Complexului şi în zona acestuia , care îşi vor putea oferi serviciile unui număr mult mai mare de clienţi având în vedere atractivitatea sporită a Complexului ”Nymphaea”.

Pentru economia locală dar şi pentru cea  regională, care sunt beneficiare indirecte ale acestui proiect, realizarea Complexului ”Nymphaea” va impulsiona turismul local şi veniturile generate de această ramură a industriei. Completarea ofertei turistice locale şi punerea în valoare a resurselor de apă geotermală de care dispune Oradea va duce la o creştere semnificativă a numărului de turişti, a duratei sejurului şi la repoziţionarea pe piaţa turismului a municipiului Oradea şi a regiunii de Nord Vest.

Read Next

Desuuri ca-n povesti

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *