Browse By

SEO s-a schimbat – ce aspecte mai conteaza acum

Pare poate greu de crezut, insa in trecut SEO insemna practic o formula destul de usoara. In cateva saptamani se ajungea la o pozitionare buna. O combinatie intre factori ai paginii, taguri, H-uri, structura URL, link-uri si cuvinte cheie corecte era practic o garantie a rezultatului bun.

Actualmente, lucrurile sunt mai complexe. Incepi cu stadiul de creare site web la care se adauga tot felul de setari on page. Din punct de vedere SEO, si offpage-ul include numerosi factori. Exista un algoritm complex, competitia este si ea mare deci grija se intelege pentru a continua sa fii printre primele rezultate ale cautarilor.

Iata cateva schimbari in acest domeniu:

  1. Experienta userilor

Nu trebuie sa ignori modul in care userii percep experienta pe pagina ta web. Cauta in analytics datele despre paginile unde ai un un bounce rate mare. Foloseste-te de filtre pentru a gasi date despre asta si explicatii. Poate ca Google nu tine cont in mod exact de bounce rate-ul tau insa colecteaza date corelate cu asta, despre cat de fideli sunt userii, despre clickurile pe pagina, ceea ce va conta de asemenea la algoritmul de clasare a rezultatelor.

  1. Cuvinte cheie si continut relevant

Sa spunem ca regula de continut relevant continua sa se aplice. O schimbare este insa alta: sa nu te mai axezi in mod special pe cuvinte cheie, sa nu mai scrii pentru motorul de cautare, sa nu mai umpli pagina de continut in care cuvintele cheie predomina.

Cat despre cuvinte cheie, nu mai este la fel de relavant sa te axezi pe o anumita fraza, pe termeni limitati. Strategia eficienta este legata de cum sa te aliniezi cu acea calatorie pe care o are un user online: sa gaseasca raspunsul potrivit, la locul potrivit, intr-un format pe masura – totul optimizat pentru a fi usor de gasit de pe orice tip de dispozitiv s-ar folosi.

  1. Versiunea site-ului pentru mobil

In noiembrie 2016 Google a confirmat ca algoritmii folositi vor selecta pentru rezultatele cautarilor mai intai versiunea de mobil a unui site. Nici aici nu pare sa fie ceva nou, pentru ca inca din 2015 a existat un interes pentru design-ul de tip responsive.

Ce este critic corelat cu acest lucru si va conta ca si factor la clasarea site-ul tau in motorul de cautare tine de rapiditatea cu care se incarca pagina. De asemenea, prezenta butoanelor catre pagini de social media ii va face pe utilizatori sa fie mai interesati, scazand asadar si bounce rate-ul de care se mentiona mai devreme.

  1. SEO „local”

Este recomandat sa ai o pagina de business in Google, sa iti actualizezi toate datele despre tine si cum poti fi contactat mai rapid, prin orice mijloc. De asemenea, recenziile sunt de mare efect.

Prea complicat? Povestea este abia la inceput. Daca esti pregatit sa iti imbunatatesti scorul site-ului si sa il faci cat mai calitativ, pentru ca Google sa te „rasplateasca” cu o mai buna pozitionare in rezultatele sale, ar fi bine sa apelezi la un specialist SEO. Incepe cu partea de consultanta pentru a intelege mai intai conceptele, ce s-a schimbat si cum poate site-ul tau sa fie imbunatatit considerabil.