Browse By

Raliul Aradului, 95 de echipaje, record pentru România

Raliul Aradului, 95 de echipaje, record pentru România

Raliul Aradului, 95 de echipaje, record pentru România

ARAD. La Raliul Aradului s-au înscris 95 de echipaje, cifră nemaintâlnită în ultimii 20 de ani.

Înscrierile pentru ediţia 2011 a Raliului Aradului s-au terminat şi, fără doar şi poate, vorbim despre un nou record de participare stabilit în automobilismul românesc post decembrist. Şi asta, pentru că Aradul „bifează” în România şi Ungaria, fiind etapă oficială în ambele ţări. Ar mai trebui să vină doar câţiva piloţi din fostele „ţări socialiste şi prietene”, pentru a putea spune că am vedea, din nou, un Raliu al României de prin anii ’80. Ar diferi doar bolizii şi, eventual, peisajul. Nu de alta, dar de pe acele vremuri nu a mai fost un raliu în România care să se apropie de suta de participanţi. Oricum, această cifră, 95, nu este bătută în cuie, pentru că echipajele se mai pot înscrie până la verificările tehice şi administrative. Aşa că mai sunt doar 5 „paşi” pentru a se atinge suta.

Tot ce au mai bun

Ungurii vin la Arad cu tot ce au mai bun la ora actuală, mai ales că etapa românească este penultima din campionatul maghiar. Şi pentru ei fiecare secundă contează, mai ales că lupta este departe de a se fi terminat, iar atunci cand se trage linia fiecare punct va conta. Primul în Ungaria este Kazar Miklos, care merge pe un Mitsubishi Lancer Evo IX. La start va fi şi campionul en-titre, al doilea acum la general, ASI (Ashenbrenner Gyorgy pe numele complet), care a obţinut cel mai bun rezultat în Catalunia, în WRC, etapa la care a participat şi Edwin Keleti, unde maghiarul a terminat al doilea la grupa N şi pe 15 la general. Alţi piloţi de urmărit sunt Herczig Norbert (Skoda Fabia S2000), Tóth János (Peugeot 207 S2000), Kakuszi Zsolt (Ford Fiesta S2000 – maşina care nu a mai fost văzută în România) şi mai vechea cunoştinţă a românilor, Spitzmuller Csaba. Nu lipseşte nici Bútor Róbert (Peugeot 207 S2000), căruia i-a luat foc maşina în ultima etapă a Campionatului Ungariei, Veszprem Rallye.

Vedete autohtone

Nu lipseşte nicio vedetă autohtonă de la start. Lupta pentru titlu este mai acerbă ca niciodată şi, mai mult, sunt mari şanse ca, după 3 ani, un român să câştige titlul naţional. Că o fi Dan Girtofan, Vali Porcişteanu sau Bogdan Marişca, asta nu mai contează. Important este ca unul dintre ei să se încununeze campion. La pândă stă Gergo Szabo, care, deşi nu a făcut un sezon strălucit, mai are la dispoziţie patru etape în care poate schimba multe. Nici şansele lui Tempesta nu sunt de neglijat, mai ales că italianul ştie să adune bob cu bob punctele ce îi vor oferi o zestre, poate de campion, la final. Aşa că Raliul Aradului are toate ingredientele pentru a fi o cursă de povestit nepoţilor ….

Rugăminte pentru fani

Şi o rugăminte pentru spectatorii ce vor merge la probele speciale: Dacă aţi ajuns să vedeţi evoluţiile piloţilor pe viu, atunci cel mai bine ar fi să îi şi respectaţi. Adică să aveţi răbdare, să lăsaţi maşinile şi motocicletele pe margine şi să intraţi pe traseu după ce au trecut toţi concurenţii (lucru anunţat de trecerea maşinii cu girofar).

Cel mai bun pilot, premiat

Raliul Aradului va conta pentru Campionatele României şi Ungariei şi se vor întocmi clasamente separate. Astfel, românii vor puncta doar pentru Campionatul Naţional de Raliuri-Dunlop, respectiv Campionatul de Rally Sprint, în timp ce vecinii noştrii vor puncta pentru Campionatul Ungariei, prima ligă (34 de echipaje) şi pentru liga secundă (15 echipaje).

Totuşi, va fi alcătuit şi un clasament comun, doar pentru primii trei, câştigătorul urmând să primească Marele Premiu al Aradului, oferit de Primăria Arad. Va exista, neoficial, şi un clasament Open al raliului, unde se va vedea exact care sunt diferenţele între piloţii din cele două ţări.

Totul este pregătit de start în Raliul Aradului

Comisia mixtă formată din specialişti ai celor două federaţii automobilistice a inspectat probele speciale pe care se va desfăşura Raliul Aradului (5-6 august) şi totul a fost în regulă. Probele speciale, în mare, sunt aceleaşi ca şi anul trecut, cu tot cu celebra săritoare, unde Bogdan Năstase a stabilit recordul pentru cea mai lungă săritură a sezonului, dar a şi plecat doar cu cheile şi talonul Loganului în buzunar. Modificarea faţă de anul trecut este că a fost înlocuită ultima probă specială (care aducea mai mult a aeroport) a „Buclei Mici”, cu alta, care va inaugura ziua de sâmbătă, mult mai tehnică şi mai spectaculoasă.

Altă schimbare este superspeciala, care se va desfăşura pe kartodrom, jumătate pe asfalt şi jumătate pe macadam, unde a fost montată o… săritoare. Dacă e spectacol, atunci să fie total!