Browse By

Noile tendinţe în materie de CV-uri – 2011

Noile tendinţe în materie de CV-uri - 2011

Noile tendinţe în materie de CV-uri - 2011

Cei mai mulţi oameni folosesc CV-uri obişnuite pentru „a aplica” pentru diverse locuri de muncă. Există însă şi persoane care transformă CV-urile în ceva cu totul neobişnuit pentru a se asigura că atrag atenţia angajatorilor.

Iată câteva dintre cele mai deosebite CV-uri realizate anul
acesta în vederea obţinerii unui loc de muncă, conform Business Insider.

1. Scott Stedman a avut nevoie de un CV pentru un interviu la magazinul local de plăci de snowboard, de surf sau de skateboard-uri. Având în vedere că acolo se primeau foarte multe aplicaţii pentru locul de muncă pe care Stedman vroia să îl obţină, el s-a hotărât să facă tot posibilul pentru că CV-ul său să nu fie trecut cu vederea.

„Când i-am dat CV-ul managerului, acesta a rămas surprins, fapt care m-a făcut să cred că am întrecut măsura. Am fost sunat în acea seară şi mi s-a propus un post de designer grafic şi de publicitate în cadrul acelei firme”, spune el.

CV - snowboard - Scott Stedman

CV - snowboard - Scott Stedman

2. Scott Neilson a folosit pentru crearea CV-ului său tehnica numită „scanimation”, care dărea impresia celui care privea pagina că logo-ul său, caracatiţa, se poate mişca. Faptul că a utilizat şi culorile folosite în print, cyan, magenta şi galben, pentru a-l pune în valoare a fost gata să îl ducă la pierderea interviului.

„Mi-a plăcut foarte mult efectul dat caracatiţei, mi-a atras atenţia. Cu toate acestea am crezut iniţial că CV-ul tău este o mostră a unei tipografii şi aproape l-am aruncat la gunoi fără ca măcar să observ adresa însoţitoare”, i-a spus managerul companiei la care vroia să se angajeze lui Scott Neilson.

CV scanimation de Scott Neilson

CV scanimation de Scott Neilson

3. Un grafician a ales să îşi completeze CV-ul ca pe o atenţionare de persoană dispărută care apare de obicei pe cutiile de lapte comercializate în SUA.

CV-ul ca pe o persoană dispărută pe cutiile de lapte din SUA

CV-ul ca pe o persoană dispărută pe cutiile de lapte din SUA

4. Sarah Odgers crede că este foarte important pentru un designer grafic să aibă un CV cât mai creativ.

„De ce să îi prezinţi potenţialului angajatorului un CV plictisitor când îţi poţi pune cu această ocazie în valoare calităţile şi personalitatea pentru face o impresie bună încă de la început”, spune Odgers.

Este important totuşi să ştii care este formatul potrivit pentru postul pe care vrei să îl obţii.” Am aplicat o dată pentru un post de designer grafic într-o agenţie guvernamentală, folosind un CV inspirat dintr-un stil de design grafic creat în 1950 în Elveţia. Femeia care mă intervieva a început să râdă pentru că ei i se părea o exagerare”, a declarat ea.

CV creativ de Sarah Odgers

CV creativ de Sarah Odgers

5. Atunci când Kendra Wiig a aflat că există un post vacant într-o companie care lucra la un joc cu o temă asemănătoare cu cea LEGO, ea a ştiut că un CV obişnuit nu va fi de ajuns pentru a se face remarcată.

Ea a construit o figurină din piese de LEGO a mascotei companiei şi apoi a pus CV-ul său în gura acesteia.” Am vrut ca cineva să observe scrisoarea mea”, explică Wiig.

Chiar dacă nu a obţinut slujba, creativitatea sa a fost recunoscută. „Am primit un email de la managerul care făcea angajările. El mi-a mulţumit pentru că am trimis CV-ul şi figurina din LEGO şi m-a anunţat când vor mai avea loc angajări pe viitor”, spune Wiig.

CV neobisnuit LEGO - Kendra Wiig

CV neobisnuit LEGO - Kendra Wiig

6. Iată CV-ul trimis de către Brian Moose la studiourile Pixar pentru a obţine un loc de muncă.

CV-ul Brian Moose trimis la Pixar pentru un loc de muncă

CV-ul Brian Moose trimis la Pixar pentru un loc de muncă

7. „Am postat CV-ul pe Facebook şi pe Twitter şi i-am rugat pe prietenii mei să trimită mai departe link-ul persoanelor care ar putea fi interesate de abilităţile mele, apoi m-am dus să mă culc. Când m-am trezit 500 de persoane îl văzuseră deja”, povesteşte Hagan Blount.

Până la sfărşitul lunii alte 99.500 de persoane au accesat CV-ul lui. Site-uri ca Mashable, Yahoo Finance şi Fast Company au scris despre acesta. Blount a primit numeroase oferte de interviuri şi chiar şi o ofertă de muncă. Acum el dezvoltă un concept pentru compania Ingk Labs.

99.500 de persoane au accesat CV-ul Blount

99.500 de persoane au accesat CV-ul Blount

8. Blount a ajutat alte cinci persoane să îşi realizeze un CV creativ şi are încă 30 cereri în aşteptare.

Iată un CV realizat de către Blount pentru unul dintre clienţii săi, Pam Bailey.

CV de Blount pentru Pam Bailey

CV de Blount pentru Pam Bailey

9. Craig Baute a postat CV-ul său pe Facebook la secţiunea de publicitate şi acest lucru i-a adus un interviu la compania Apple. El spune că a folosit acest mod de a-şi pune în evidenţă abilităţile pentru a-i face pe oameni să citească CV-ul cu mai multă atenţie.

Un necunoscut din San Fransisco l-a trimis la şeful unui departament din cadrul companiei Apple şi aşa a ajuns Baute să obţină un interviu aici.

Craig Baute a postat CV-ul său pe publicitatea Facebook

Craig Baute a postat CV-ul său pe publicitatea Facebook

10. „Stăteam şi mă gândeam.. de ce arată CV-urile tradiţionale atât de ..tradiţional? Aşa mi-a venit ideea, luând micul dejun”, explică Victor Rodriguez modul său neobişnuit de a se promova.

Victor Rodriguez și modul său neobişnuit de a se promova

Victor Rodriguez și modul său neobişnuit de a se promova

11. Acestea sunt câteva dintre CV-urile realizate de-a lungul timpului de către Riccardo Sabatini.

CV-uri de Riccardo Sabatini

CV-uri de Riccardo Sabatini

12. CV-ul lui Chis Ferdinandi este creat ca fiind o prezentare.

13. Ed Hamillon a marcat pe o hartă a programului Google Maps toată activitatea sa.

Ed Hamillon a marcat pe o hartă toată activitatea sa

Ed Hamillon a marcat pe o hartă toată activitatea sa

14. Un irlandez a cheltuit aproape 3.000 de dolari pentru o reclamă pe un panou publicitar prin care cerea angajatorilor să îi ofere un loc de muncă. El a reuşit să obţină astfel postul de director de comunicare la casa de pariuri Paddy Power.

 irlandez a cheltuit aproape 3.000 de dolari pentru o reclamă

irlandez a cheltuit aproape 3.000 de dolari pentru o reclamă