Browse By

Holograme şi sirene, vedetele Târgului de jucării de la Nurnberg

Producătorii de jucării din lumea întreagă se reunesc în această săptămână la Nurnberg, în sudul Germaniei, unde încearcă să capteze atenţia copiilor, într-o perioadă în care aceştia petrec tot mai mult timp în faţa ecranelor unor dispozitive mobile, informează AFP.

Cea de-a 69-a ediţie a Târgului de jucării de la Nurnberg se desfăşoară în perioada 31 ianuarie – 4 februarie. Cu această ocazie, jurnaliştii de la AFP au alcătuit un rezumat al principalelor noutăţi prezentate în cadrul evenimentului.

Plante şi natură

Părinţii care întâmpină dificultăţi atunci când doresc să îi scoată pe copiii lor în aer liber vor avea la dispoziţie numeroase articole în acest an, de la tradiţionale lopăţele şi până la un kit de grădinărit. Standul unui producător propune copiilor posibilitatea de a-şi amenaja chiar şi o fermă de fluturi.

Copiii pentru care natura şi grădinăritul reprezintă activităţi mult prea „murdare” vor putea să se consoleze cu păpuşa Barbie Apicultoarea, care este livrată alături de stupi, cizme, miere şi albine.

High-tech în mare vogă

Roboţi fotbalişti, drone Supermario, curse de maşini în realitate augmentată: jucăriile high-tech sunt prezente peste tot. Nici măcar „clasicii” nu scapă de această tendinţă, aşa cum este cazul unor aplicaţii ce permit proiecţii de holograme ale unor figurine Playmobil şi realizarea unui film despre structurile din cărămizi Lego.

Însă prea multă tehnologie poate genera şi motive de anxietate: potrivit unui studiu recent, jumătate dintre germani se tem că jucăriile conectate pot fi manipulate sau piratate.

Această teamă este alimentată şi de interdicţia decretată anul trecut de Agenţia federală germană a reţelelor contra păpuşii My Friend Cayla, pe motivul că aceasta poate „să îi spioneze” pe copii.

Valori sigure

Atunci când vine momentul de a opri ecranele dispozitivelor mobile pentru a petrece un moment în familie, succesul boardgame-urilor nu se dezminte, a explicat pentru AFP Heinrich Huntelmann, purtător de cuvânt al producătorului german Ravensburger.

Printre valorile sigure figurează Monopoly şi Cluedo, dar şi alte formate, precum jocurile cooperative şi cele de construcţie – precum Gravitrax, creat de Ravensburger – care se bucură de un succes tot mai mare.

Aniversări

Mai mulţi giganţi din acest sector de activitate celebrează diverse aniversări în 2018, pe care le marchează prin oferte speciale şi colecţii de jucării.

Astfel, producătorul de maşini miniaturale Hot Wheels, care împlineşte 50 de ani de la înfiinţare, relansează cinci modele de maşini produse în seria sa originală din 1968.

Celebra companie daneză Lego a lansat prima sa jucărie din cărămizi în urmă cu 60 de ani. În urmă cu 40 de ani, compania a lansat primele sale minifigurine realizate din cărămizi de plastic.

Pachete surpriză

Producătorii de jucării vor să profite de succesul tehnicii „blind bag” (pachet surpriză), întrucât copiii nu vor doar să colecţioneze jucăriile pe care le găsesc în acele pachete, ci doresc şi să vadă accesoriile şi seturile de jocuri care corespund acestora.

Cunoscute sub numele de „collectible”, aceste figurine cu preţuri ieftine se înscriu în siajul modei lansate de „unboxing” (despachetate), care i-au luat prin surprindere pe producători în urmă cu câţiva ani.

În 2017, aceste „collectible” au reprezentat 8% din vânzările mondiale de jucării, potrivit unui bilanţ al cabinetului de consultanţă NPD, iar aceste mini-jucării au dat astfel naştere unei pieţe de mai multe miliarde de dolari.

„Copiii adoră factorul surpriză şi posibilitatea de a face schimb”, a explicat Gary Coppen, reprezentant al companiei australiene Headstart, care propune spre vânzare figurine al căror gen este dezvăluit doar la contactul cu apa.

Chemarea sirenelor

Deşi inorogii sunt foarte apreciaţi şi în acest an la Nurnberg, potrivit cunoscătorilor pieţei jucăriilor, copiii, la fel ca Ulysee, nu vor rezista prea mult timp chemării sirenelor.

„Sirenele vor deveni un sector uriaş”, a declarat Gary Coppen, a cărui companie a anticipat deja această tendinţă. La standul său, un bebeluş-sirenă, denumit „Merbaby”, pluteşte într-un bazin cu apă.