Browse By

Dacia Lodgy – imaginii, lansare la Salonul Auto de la Geneva, în martie 2012

Dacia Lodgy

Dacia Lodgy

Imaginii oficiale cu Dacia Lodgy, primul monovolum al mărcii. Acesta va fi lansat la Salonul Auto de la Geneva, în martie 2012. Maşina va fi disponibilă în două versiuni, una de familie şi una sport. Dacia Lodgy Glace are un motor de 355 CP, cântăreşte 950 kilograme, are o cutie secvenţială cu 6 trepte, iar tracţiunea va fi 4×4.

Denumirea vine de la cuvântul din limba engleză „lodge”, care înseamna „casa, locuinţa, casa de vacanţă, cazare” şi exprimă dorinţa constructorului auto de a prezentă o maşina de familie.

Preţul sau va fi de aproximativ 13.000 euro, în cazul motorizarii pe benzină, şi 15.000 euro pentru diesel.

Britanicii de la Car Magazine au publicat prima imagine cu Dacia Lodgy. Monovolumul va avea două variante: una cu 5 locuri şi una cu 7 locuri. Imaginile spion publicate de presa internaţională arătau că Dacia a testat două variante: o versiune de familie, de dimensiuni mai mari şi o utilitară, mai spartană.

Renault Dacia Lodgy - imaginii, Salonul Auto de la Geneva - martie 2012

Renault Dacia Lodgy - imaginii, Salonul Auto de la Geneva - martie 2012

Dacia Lodgy va fi construită exclusiv la uzina din Tanger, Maroc. Capacitatea instalata la uzina din Tanger va ajunge la circa 170.000 unitati/an intr-o prima faza, dar nu de la inceput, ci va creste pas cu pas, prognoza pentru primul an de productie fiind de circa 90.000 vehicule.

Dacia a prezentat săptămâna trecută la Paris varianta ce va participa la Trofeul Andros a monovolumului românesc. Dacia Lodgy Glace are un motor de 355 CP şi o greutate de 950 kilograme. Dacia a folosit aceeaşi strategie de marketing şi pentru SUV-ul Duster, prezentând cu puţin timp înainte de lansarea oficială modelul care a participat la ediţia a Trofeului Andros în 2011.

Toată lumea îi spunea Popster. Se pare că cei de la Renault au hotărât să-i dea un nume mai apropiat de Logan şi care să exprime direcţia pe care vrea s-o impună monovolumul. Numele pe care l-a primit vine din limba engleză Lodge (casă, locuinţă, casă de vacanţă, cazare). Astfel, Dacia vrea să impună Lodgy ca o familie de familie, spaţioasă, funcţională, dar şi ieftină. Eric Pasquier, directorul gamei Entry de la Renault, spune că monovolumul arată evoluţia normală a mărcii. „Am avut Sandero, Duster si acum vine firesc Lodgy ca o continuare logica in gama Dacia, marca ce se doreste a fi orientata tot mai mult catre familii”, a declarat Pasquier pentru 0-100.ro.

Chiar dacă nu a fost comunciat oficial niciun preţ, presa a speculat că Lodgy va costa circa 13.000 de euro în varianta de bază (cu 3.700 de euro mai ieftină decât un Kangoo 90dCi) şi 14.800 cu un motor diesel de 85 de cai putere. Consumul anticipat, pentru ambele modele: 5,5 l/100km.