Uber: aplicația care a schimbat modul în care lumea ia un taxi

Totul nu s-ar fi întâmplat fără Bond – James Bond. Era la mijlocul anului 2008, antreprenorul canadian Garrett Camp a avut tocmai a vândut prima sa companie, motorul site-ul de descoperire StumbleUpon, la eBay pentru $ 75m. Acum, el a fost de viață mare, se bucură de viața de noapte din San Francisco, iar când relaxare în apartamentul său din cartierul South Park a orașului, el ocazional, a apărut în DVD-ul primului film Bond, Daniel Craig, Casino Royale.

Tabara de iubit filmul, dar ceva specific în el l-am prins de gândire. în film de treizeci de minute, Bond conduce argintul Ford Mondeo in Bahamas pe urmele adversarului său, Le Chiffre, atunci când el aruncă o privire în jos, la telefonul Sony Ericsson. Este plasarea de produse nerușinat și de standardele de azi telefonul pare caraghios depășite. Dar, la momentul respectiv, ceea ce a văzut Bond pe telefonul său speriat Camp: o icoana grafica a Mondeo se deplasează pe o hartă spre destinație. Imaginea blocat în capul lui și pentru a înțelege de ce, trebuie să știți mai multe despre mintea agitată, inventiv al Garrett Camp.

Tabără sa născut în Calgary, Canada, și-a petrecut copilăria timpurie joc de sport, de învățare chitara electrica si a cere o mulțime de întrebări. În cele din urmă, curiozitatea sa stabilit pe lumea calculatoarelor personale. Un unchi a dat familia unui model de timpuriu Macintosh, din zilele de dischete și jocuri de aventura point-and-click, iar Camp petrecut ore pe ea în iernile reci, cu grafica pe calculator toying timpurii și scrierea programelor de bază.

Până în momentul Camp a absolvit liceul, părinții lui au avut-o casă cu trei etaje, care a inclus un birou confortabil și o sală de calculatoare în subsol. “Nu a fost mult un motiv să plece”, spune el. Sa înscris la Universitatea din Calgary din apropiere, a salvat bani trăind acasă și-a petrecut următorii câțiva ani acolo (în afară de la un an la Montreal, interning la o companie numita Nortel Networks). El a primit diploma de licență în 2001 și a rămas la universitate să urmeze un maestru al științei, lăsând în cele din urmă cuibul său confortabil, după ce sa întors 22 să se mute într-un apartament în campus, cu colegii de clasă.

Geoff Smith sa întâlnit tabara, care va deveni lui StumbleUpon co-fondator, prin intermediul unuia dintre prietenii săi din copilărie și au început site-ul ca o modalitate pentru utilizatori de a împărtăși și de a găsi lucruri interesante de pe internet, fără a fi nevoie de a le căuta pe Google. Până în momentul Camp terminat de gradul său în 2005, StumbleUpon incepea sa arate promisiune. Tabără și Smith sa întâlnit un investitor înger în acel an, care i-au convins să se mute în San Francisco pentru a mobiliza capital. Pe parcursul următoarelor 12 luni, numărul de utilizatori pe StumbleUpon a crescut de la 500.000 la 2 milioane.

Odată cu trauma primului bust fading dot-com si mirosul de oportunitate din nou wafting peste Silicon Valley, ofera pentru StumbleUpon a început turnarea. In mai 2007, eBay a cumparat StumbleUpon pentru $ 75m, transformând-o într-unul dintre primele succese a ceea ce a devenit cunoscut sub numele de Web 2.0, mișcarea în care companii precum Flickr și Facebook minat conexiunile sociale în rândul utilizatorilor de internet. Pentru Camp, părea cel mai înalt nivel posibil de succes în Silicon Valley și a fost, prin orice standard rezonabil – până când cel care a realizat următor.

Tabara a continuat să lucreze la eBay, după vânzare și el acum era tânăr, bogat și unic, cu un gust pentru a ieși din casă. Acest lucru este atunci când el a fugit cu capul înainte în industria de taxi slabă din San Francisco.

Timp de decenii, San Francisco, a păstrat numărul de licențe de taxi plafonat la aproximativ 1.500. Licențele din oraș erau relativ ieftine și nu au putut fi revandute și proprietarii ar putea păstra permisul, atâta timp cât le-a plăcut în cazul în care au înregistrat un număr minim de ore pe drum în fiecare an. Așa că noi permise de obicei, au devenit disponibile numai atunci când șoferii au murit și orice persoană care a solicitat trebuia să aștepte ani să-l primească. Istorii despre abundat un șofer de așteptare timp de trei decenii pentru a obține o licență, doar pentru a muri în curând după aceea.

Sistemul garantat o disponibilitate sănătoasă a pasagerilor pentru companiile de taxi chiar și în perioadele lente și a asigurat că șoferii cu normă întreagă ar putea câștiga un salariu de trai. Dar cererea pentru automobile a depășit în mare măsură de aprovizionare și așa mai departe serviciu de taxi din San Francisco, aspirat faimos. Încercarea de a grindină un taxi în cartierele exterioare în apropierea oceanului, sau chiar in centrul orasului pe o noapte de week-end, a fost un exercițiu în inutilitate. Noțiuni de bază un taxi să te ducă la aeroport a fost un joc de noroc-churning de stomac, care ar putea duce cu ușurință într-un zbor ratat.

Încercări de îmbunătățire a situației nu au dat rezultate, deoarece flotele și șoferii lor au fost de neclintit despre limitarea concurenței. De-a lungul anilor, de fiecare dată când primarul sau consiliul orașului autorităților de supraveghere a încercat să mărească numărul de permise, conducătorii auto furios ar umple camerele de consiliu de oraș sau înconjoară primăria, provocând haos.

După achiziție eBay, Camp splurged pe o masina sport Mercedes-Benz C-Class roșu, dar vehiculul așezat în garajul său. El nu a condus mult în Calgary și la colegiu el a preferat să ia de transport public. “Conducerea în San Francisco, a fost prea stresant”, spune el. “Nu am vrut să parcheze mașina pe stradă și nu am vrut ca oamenii să pătrundă în ea. Doar logistic, a fost mult mai greu de a conduce. ”

Așa că situația orașului taxi trist înghesuit serios noul său stil de viață. Din moment ce el nu a putut grindină în mod fiabil un taxi pe stradă, el a început punerea numerele de cabina de expediere galben în apelare rapidă telefonul său. Chiar si asta a fost frustrant. “Eu aș numi și ei nu vor apărea și în timp ce așteptam pe stradă, două sau trei alte cabine ar merge prin”, spune el. “Atunci i-aș suna înapoi și nici măcar nu s-ar aminti că am sunat mai înainte. Îmi amintesc că am întârziat la datele prima sau a doua. Aș putea începe obtinerea gata la 20 de minute mai devreme și încă mi-ar ajunge să fie de 30 de minute întârziere “.

Este foarte simplu. Vreau să apese un buton și a obține o plimbare. Asta e ceea ce e vorba.
Travis Kalanick, uber co-fondator

Orașul spumant de la golf făcu semn, dar Camp nu a avut nici un fel de încredere pentru a răspunde la apelul său. Agitat și frustrat în mod obișnuit de ineficiență, el a venit cu prima încercare, la o soluție: el ar suna toate companiile de taxi galben când avea nevoie de un taxi. Apoi, el va lua prima care a sosit.

Nu este surprinzator, flotele de taxi nu-i plăcea asta tactică. Deși imposibil de confirmat, Camp crede că telefonul său mobil a fost trecut pe lista neagră de către companiile de taxi din San Francisco. “Ei nu ar lua telefoanele mele”, spune el. “Am fost interzis de sistemul de cabină.”

Apoi Camp a primit o prietena: un producător de televiziune inteligent, frumos numit Melody McCloskey. Relația prezentat un nou set de obstacole de transport: McCloskey a trăit câteva mile distanță de Camp, în Pacific Heights. oriunde întâlnire a avut o bătaie de cap și de multe ori Camp a vrut să se adune undeva pe timp de noapte.

Pentru a rezolva aceste probleme, Camp a început să experimenteze cu “flota cabină țigan” din oraș – sedan negru nemarcați, care ar aborda potențialii pasageri pe stradă si flash farurile pentru a solicita un tarif. Cele mai multe din San Francisco, în special femeile, ar sta departe de aceste mașini nemarcate, temându-se pentru siguranța lor sau îngrijorat de ambiguitatea unei cabine fără un contor de funcționare. Dar, Camp a constatat că majoritatea mașinilor erau curate și că multe dintre șoferi au fost prietenos. Cea mai mare problemă pentru aceste drivere a fost completarea timpului mort între plimbari, atunci când au avut tendința să aștepte hoteluri în afara. Așa că Tabara a început colectarea numerele de telefon ale șoferilor oraș-auto. “La un moment dat, am avut 10 la 15 numere din telefonul meu de cele mai bune drivere black-car din San Francisco”, spune el.

Apoi a început jocuri de noroc sistem suplimentar: texting un favorit ore conducător auto înainte de a avea nevoie de el și spunându-i să-l întâlnească într-un restaurant sau bar, la un moment numit. Într-o altă noapte, el a închiriat o mașină oraș și șofer pentru sine și un grup de prieteni pentru o seară întreagă. A fost o indulgență care costa 1.000 $ și zoom în jurul orașului, la sfârșitul nopții scade pe toți a fost o durere.

Și asta este atunci când imaginea futurist de la Casino Royale mi-a venit în cap Camp. Dintr-o data, el era obsedat de o noțiune nouă. El a vorbit frecvent cu McCloskey despre ideea unui serviciu la cerere auto și vehicule pe care pasagerii le-ar putea urmări, prin intermediul unei hărți de pe telefoanele lor.

Tabără spune că intenționează apelarea acestui nou serviciu ÜberCab sau BestCab și în cele din urmă sa stabilit doar pe UberCab, a pierdut umlaut. (El a înregistrat UberCab.com numele de domeniu, în august 2008.) McCloskey iubit examen fără sfârșit Camp de idei noi, dar nu a fost atât de sigur că a crezut în asta anume. “Sigur, cabinele sunt teribil”, a spus ea. “Dar tu ești doar în taxi timp de opt minute! De ce conteaza?”

Dar, Camp era sigur că el a dorit un astfel de serviciu. El știa de asemenea că iPhone și noul său magazin de aplicații, care Apple a introdus peste vara anului 2008, au fost de gând să facă în cele din urmă viziunea futurist în Casino Royale practice. Nu numai că ai putea grafic pe locația unui obiect pe o hartă, dar din moment ce cele mai vechi modele ale telefonului au avut un accelerometru, ai putea spune, de asemenea, în cazul în care autovehiculul a fost în mișcare sau nu. Acest lucru a însemnat că un iPhone ar putea funcționa ca un taximetru și să fie folosite pentru a încărca pasagerilor de minut sau mile.

El a vorbit peste acel an, cu mulți dintre prietenii săi. Autorul și investitor Tim Ferriss brainstormed mai întâi cu Camp despre Uber, apoi-anonim la un bar din districtul misiunii. El a crezut că a fost o idee mare, apoi a uitat de ea. O lună sau două mai târziu, a primit un telefon de la Camp și când au început să vorbească despre Uber din nou, Ferriss a fost șocat. Tabără, spune el, “a făcut o scufundare incredibil de adânc în defectele de mașini negre și un fel de utilitate a pierdut, timpii morți de mașini negre și taxiuri”. “Era clar că el era, probabil, deja în top 1% dintre analiști de piață, care s-au uitat la spațiul.”

Ideea din spatele uber a fost cristaliza în mintea lui Camp.

Atât pasagerul și conducătorul auto ar putea avea o aplicație pe telefoanele lor. Pasagerul ar putea avea un card de credit la dosar și nu ar trebui să călătorească cu orice bani plictisitor. “Am sărit ideea off de toată lumea”, spune Camp. “Toate aceste idei ținute de construcție și de construcție.”

Ideea inițială a fost de a cumpăra mașini, apoi parts flota printre prietenii săi, care au fost folosind aplicația. Dar, Camp spune că a fost doar un punct de plecare și că, chiar și atunci el a fost în considerare potențialul de a utiliza un astfel de sistem pentru a coordona nu doar taxiuri negre, dar eco-friendly Priuses și chiar cabine galbene.

“Intotdeauna am crezut ca ar putea deveni un sistem mai eficient de cabină, în special în San Francisco”, spune el. Nu era sigur că ar funcționa în afara orașului, totuși. Dacă ar fi putut ajunge să lucreze în doar 100 de orașe, el a motivat, ar putea fi suficient de mare pentru o companie care a generat aproximativ 100 de milioane $ pe an, în taxe de serviciu.

În toamna, Camp a avut mai mult timp liber pentru a lucra la Uber, din moment ce el si McCloskey au spart, deși au rămas prieteni, iar el merge mai puțin frecvent în StumbleUpon. El își amintește petrecerea week-end-sale obtinerea de cafea, de croazieră pe web și de a face cercetare în industria transporturilor și apoi ieși cu prietenii pe timp de noapte.

La data de 17 noiembrie 2008, el a înregistrat UberCab ca o societate cu răspundere limitată în California. La scurt timp după aceea, foame pentru unele de cercetare de piață de bază, a trimis un e-mail la Ferriss, spunând: “. Scopul meu este de a fi la un du-te sau nu-go decizie până la 1 decembrie și să fie în direct, cu cinci mașini în ianuarie”

I-am spus Garrett: “Nu știu dacă acest lucru este o companie de miliarde de dolari, dar este cu siguranta o idee de miliarde de dolari”
Oscar Salazar, uber co-fondator

În luna decembrie, pe drumul spre LeWeb, un mare profil de conferințe tehnologie anuală de la Paris, Camp sa oprit în New York. Acolo a cunoscut-Oscar Salazar, un prieten și coleg de student absolvent de la Universitatea din Calgary. Salazar a fost un inginer specialist din Colima, Mexic. El a luat în inginerie electrică stăpânului său în Canada și doctoratul în Franța, apoi sa mutat la New York.

In tot acest timp, el a păstrat legătura cu tabăra și s-au reunit, care decembrie, la o delicatese din Manhattan. Tabără au așezat corturile UberCab Salazar și ia cerut să conducă la dezvoltarea prototipului.

“Am această idee. In San Francisco, este greu pentru a obține un taxi. Vreau să cumpăr cinci Mercedes “, a spus Tabara, luând telefonul său și arătându-i o imagine a unui Mercedes-Benz S550, un coupe high-end, care a vandut pentru aproximativ 80.000 £. “Am de gând să cumpăr mașinile cu niște prieteni și vom împărtăși șoferilor și costul de parcare.” El a aratat machete de ecrane pentru iPhone demonstrând modul în care mașinile s-ar muta pe hărți și modul în care pasagerii s-ar putea vedea un automobil oraș venind spre ei.

Salazar a experimentat propriile sale probleme de salut taxiuri din Mexic, Canada și Franța și își aduce aminte spune Camp: “Nu știu dacă acest lucru este o companie de miliarde de dolari, dar este cu siguranta o idee de miliarde de dolari.” Din moment ce Salazar a fost în SUA pe o viză de student, el nu a putut primi plata în numerar pentru locul de muncă. In schimb, el a primit capitaluri proprii în startup nou create. Miza lui este acum în valoare de sute de milioane de dolari.

“Este mult mai mult decât am meritat. Este mai mult decât merită orice om “, el mi-a spus micul dejun la o cafenea din New York, în 2015. UberCab a fost oficial în dezvoltare, și așa Camp a plecat la Paris și la conferința LeWeb, unde a fost întâlnirea McCloskey și un prieten și coleg apropiat antreprenor – Travis Kalanick

La fel ca toate mitologiile, nu este cu adevărat adevărat. “Povestea devine interpretat gresit mult,” Camp oftează. “Toată treaba LeWeb. Sunt în regulă cu ea, atâta timp cât este corect directional. ”

Tabara a discutat anterior ideea Uber cu Kalanick, așa cum a avut-o cu alți prieteni. La acea vreme, Kalanick a fost entuziasmat de noțiunea Camp pentru un serviciu-car-sharing oraș bazat pe smartphone-uri, dar numai ușor interesat să se implice. El a vândut doar o pornire anterioară, compania-streaming video Red Swoosh, la un concurent mult mai mare, Akamai, și a fost în mijlocul a ceea ce el a numit mai târziu său “faza epuizare”, care călătoresc prin Europa, Tailanda, Argentina și Brazilia, și dimensionarea diferitelor opțiuni de carieră. “Travis a crezut că a fost interesant, dar el a fost în acest mod”, spune Camp. “El a plecat tocmai Akamai și a fost călătoresc mult și înger investi. El nu a fost gata să meargă înapoi. ”

La Paris, toate au ramas la un apartament generos care Kalanick a găsit pe site-ul VRBO. Tabără a vorbit la nesfârșit în acea săptămână despre uber, dar Kalanick avea propria idee de pornire, care, având în vedere tot ce sa întâmplat ulterior, a fost ironic: el a fost prefigurand o companie care ar funcționa o rețea globală de locuințe de lux, mobilate identic și separate în clase diferite , care ar putea fi închiriate prin intermediul internetului. călătorii de afaceri frecvente ar putea abona la această rețea, locuri de închiriat și să plătească pentru ei perfect. El a numit această idee de afaceri Pad Pass. “Era un fel de o încrucișare între o experiență de acasă și o experiență de hotel,” Kalanick mai târziu mi-a spus. “Am încercat să îi aducă pe cei doi impreuna.” Camp a amintit de asemenea. “Travis a piratat un întreg sistem de Airbnb cum ar fi că am fost în considerare incepand”, a spus el. “Uber a fost ideea mea; că a fost ideea lui. ”

McCloskey își amintește că Kalanick a ajuns la aceleași concluzii ca și fondatorii Airbnb. Internetul ar putea permite călătorilor să găsească locuri de cazare de lux dar ieftine, oferind, de asemenea, în timp ce o experiență de călătorie mult mai interesantă.

Cu toate acestea, conversația în acea săptămână la Paris, a ajuns treptat să se concentreze mai mult pe uber decât Pad Pass. Tabăra era convins că modul corect de a începe afacerea a fost de a cumpăra cele de top-line Mercedes. Kalanick nu sunt de acord cu tărie, susținând că aceasta era o nebunie să dețină mașinile și mai eficiente doar pentru a distribui aplicația mobilă pentru conducători auto.

McCloskey aduce aminte de o cina la un restaurant din Paris, unde dezbaterea a durat peste cel mai bun mod de a rula o rețea la cerere de autoturisme orașului. Restaurantul a fost elegant, cu vin scump, muzica usoara si o clientela sofisticata franceza. Se pare că nu a existat, de asemenea, peste fața de masă de hârtie, deoarece Camp și Kalanick a petrecut întreaga masă scrawling estimările lor pentru lucruri, cum ar fi costurile fixe și ratele maxime de utilitate ale vehiculului.

Într-o noapte separat la Paris, grupul a mers pentru băuturi din Champs-Elysees și apoi la o cină noaptea târziu elegant, care a inclus vin și foie gras. La 2am, oarecum în stare de ebrietate, după o noapte de orgie, au salutat un taxi pe stradă.

Se pare că ei vorbeau prea zgomotos, pentru că la jumătatea drum spre casă, șoferul a început să țipe la ei. McCloskey a fost așezat în mijlocul și bancheta din spate, la inaltime 5ft 10in, ea ar a trebuit să proptesc tocurile înalte pe perna între cele două scaune din față.

Conducătorul auto blestemat la ei în franceză și a amenințat să le dea afară din mașină în cazul în care acestea nu au în jos și în cazul în care liniștești McCloskey nu se mișca picioarele. Ea a vorbit franceză și tradus; Kalanick a reacționat cu furie și a sugerat ca ei să iasă din mașină.

Experiența a părut să se întărească hotărârea lor. “A aprins cu siguranta un foc”, spune McCloskey. “Atunci când sunt puse într-o situație în care te simți ca exista o nedreptate, care enerveaza Travis off mai mult decât orice. El nu a putut trece peste asta. Oamenii nu ar trebui să stea în cabinele pline de urină, după o noapte minunată și să fie țipat la “.

Că șoferul cantankerous cabină Paris, nu poate fi lăsat o amprentă de neșters în istoria transportului. Până în momentul în care au întors la San Francisco, Kalanick era gata să se implice mai mult, cel puțin în calitate de consilier, iar Tabara a fost gata să-l asculte. Cu câteva săptămâni în 2009, după o excursie la Washington DC pentru a vedea prima inaugurare lui Barack Obama ca președinte, Camp numit Kalanick. El a fost gata să închirieze spații de parcare într-un garaj din apropierea casei sale din San Francisco, pentru flota de Mercedes el era încă hotărât să cumpere. Kalanick l-a sfătuit împotriva lui ultima dată: “Omule, omule! Tu nu vrei să faci asta! ”

Tabără în cele din urmă a cedat și a pus capăt dezbaterii în curs; el nu a semnat contractul de închiriere și niciodată nu a cumpărat mașinile. În loc să cumpere o duzină de Mercedes ostentative, Camp, împreună cu Kalanick, ar pitch-app proprietarilor și șoferilor de limuzine.

Kalanick ar lauda cu câțiva ani mai târziu, într-una dintre primele noastre interviuri: Garrett a adus și am adus Clasic eficiența. Noi nu dețin mașinile și noi nu angaja drivere. Noi lucram cu firme si persoane fizice care fac acest lucru. Este foarte simplu. Vreau să apese un buton și a obține o plimbare. Asta e ceea ce este vorba.