Turiștii care vizitează cel mai mult România sunt italienii, germanii și francezii

Turiștii care vizitează cel mai mult România sunt italienii, germanii și francezii

Turiștii care vizitează cel mai mult România sunt italienii, germanii și francezii

Cei mai multi turişti străini care au vizitat România în primele nouă luni ale acestui an provin din Germania, Italia şi Franta, creşteri ale numărului de turişti, fată de aceeaşi perioadă a anului trecut, fiind înregistrate şi la celelalte piete prioritare (aşa cum au fost ele stabilite în Strategia de Creare şi Promovare a Brandului National de Turism), arată datele Institutului National de Cercetare-Dezvoltare în Turism.

Astfel, pentru principalele piete prioritare ale României, cei mai multi turişti străini au provenit din:

  • Germania (+9,4% fată de perioada similară a anului trecut),
  • Italia (+21,2%),
  • Franta (+10,3%),
  • Ungaria (+15%),
  • Statele Unite ale Americii (+3,5%) şi Marea Britanie (+10,3%).

Per ansamblu, România a atras, în primele nouă luni ale anului, cu 12,6% mai multi turişti străini fată de anul trecut.

Cei mai multi turişti străini care au venit în tara noastră au ales să se cazeze

  • la hotel (+12,8% fată de aceeaşi perioadă a anului trecut),
  • în pensiunile turistice (+9,6%)
  • şi în pensiunile agroturistice (+32,5%).

Şi în ceea ce priveşte cheltuielile nerezidentilor străini în România s-au înregistrat creşteri, aceştia au cheltuit cu 18% mai multi bani decât în aceeaşi perioadă a anului trecut.

În ceea ce priveşte turiştii români, aceştia au ales să se cazeze

  • la hotel (+18,3% fată de aceeaşi perioadă a anului trecut),
  • în pensiunile turistice (+19,2%)
  • şi în pensiunile agroturistice (+27,6%).

Per ansamblu, în primele nouă luni ale anului fată de aceeaşi perioadă din 2010, numărul de turişti români a avut o creştere de 16,9%.

În fiecare lună a acestui an s-au înregistrat evolutii fată de lunile corespunzătoare ale anului trecut, cele mai spectaculoase creşteri fiind observate în perioada de vară, iulie (turişti străini: +15,7%, turişti români: +23,4%) şi august (turişti străini: +18,7%, turişti români: +22,4%).

Ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea, spune că aceste creşteri dovedesc cât de importante sunt investitiile masive în turism şi promovarea strategică a destinatiilor româneşti care au fost realizate în ultimii ani.

„Ne bucură să observăm că turiştii străini care iubesc cel mai mult România sunt exact cei pe care îi vizează Strategia de creare şi promovare a brandului national de turism. Acest lucru este o dovadă clară că directiile trasate de această strategie sunt eficiente şi că ne ajută să ne atingem tinta: creşterea numărului de turişti care aleg România. Avem creşteri foarte bune pe pietele din Italia şi la vecinii noştri din Ungaria, dar şi în rândul turiştilor pretentioşi, cum sunt cei din Marea Britanie, Franta şi Germania, şi chiar o creştere deloc de neglijat pentru turiştii din Statele Unite. Sunt cele mai clare semne că investitiile masive în turism şi promovarea strategică a destinatiilor româneşti realizate în ultimii ani sunt exact lucrurile de care turismul românesc are nevoie astăzi“, a declarat ministrul dezvoltării regionale şi turismului, Elena Udrea.

Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) a derulat în ultimii doi ani investitii masive în infrastructura turistică şi în marketingul şi promovarea destinatiilor româneşti atât din fonduri europene, cât şi din fonduri de la bugetul de stat. În perioada 2009 – 2011 au fost alocate pentru dezvoltarea turismului fonduri europene şi de la bugetul national de 812 milioane de euro, fată de 20 de milioane de euro, cât au fost alocate în perioada 2006 – 2008. În plus, dezvoltarea turismului s-a făcut în ultimii ani strategic, prin implementarea unor planuri de actiune coerente de coordonare a domeniului (Planul Strategic şi Operational de Marketing Turistic al României 2011 – 2015, Planul Strategic şi Operational de Marketing Turistic pentru Bucureşti 2011 – 2015, Strategia de Creare şi Promovare a Brandului National de Turism, Strategia Natională de Dezvoltare a Ecoturismului, Strategia Natională de Dezvoltare a Turismului Balnear).

Institutul National de Cercetare-Dezvoltare în Turism (INCDT) este o unitate aflată în coordonarea MDRT, care realizează analize folosind datele Institutului National de Statistică (INS), ale Băncii Nationale a României şi ale mai multor organisme internationale de cercetare a turismului.