Şi profesori copiază, se întâmplă tocmai la titularizare 2011

Şi profesori copiază, se întâmplă tocmai la titularizare 2011

Şi profesori copiază, se întâmplă tocmai la titularizare 2011

Profesorii au susţinut ieri examenul de titularizare în săli în care erau instalate camere video, însă acest lucru nu i-a împiedicat să se inspire din fiţuici.

Examenul de titularizare susţinut ieri de cadrele didactice arată că, în băncile de examen, năravurile sunt aceleaşi, fie că eşti elev, fie profesor. Ieri au fost daţi afară din examen 55 de elevi, prinşi cu fiţuici, cu telefoane mobile şi sisteme hands-free.
Mai mult, un număr mare de profesori s-a prezentat la examen fără să se fi pregătit cum trebuie. Imediat ce au văzut subiectele, 5.460 de candidaţi au pus pixurile jos şi au părăsit sălile, lăsându-şi colile albe. Conform datelor Ministerului Educaţiei, 2.206 din dascălii retraşi au invocat motive medicale, iar 3.254 au plecat acasă imediat după deschiderea subiectelor “din motive personale”.

Conform metodologiei, candidaţii care renunţă din proprie iniţiativă la concurs pot solicita anularea lucrării, pe baza unei declaraţii scrise, şi părăsesc sala după cel puţin o oră de la deschiderea plicului cu subiecte.

Un profesor de religie, eliminat din cauza telefonului mobil

Cei mai mulţi trişori prinşi au fost în Capitală (12), Giurgiu (11) şi Timiş (3). În Târgu Jiu, unul dintre profesorii eliminaţi din examen din cauza telefonului mobil, era profesor de religie. Alţi 40 de profesori au părăsit sălile de examen după ce s-a constat că dosarele lor sunt incomplete, ori că fuseseră respinşi la probele practice.

La Şcoala nr. 3 “Nicolae Titulescu” din Capitală au dat examen candidaţii care îşi doreau o catedră de matematică, de fizică, chimie ori informatică. Aproape toţi candidaţii au ieşit după patru ore, mulţumiţi de modul în care au răspuns la subiecte, dar supăraţi că cerinţele au fost prea multe. “De 20 de ani nu se mai dau examene grele la titularizare”, a spus, la ieşire, un profesor care râvneşte la o catedră de matematică.

În Capitală, cea mai mare concurenţă a fost pentru catedra de Limba română, unde s-a scos la concurs un singur loc, pentru care s-au înscris 221 de candidaţi. Concurenţă mare a fost şi la Limba şi literatura engleză, unde s-au înscris 204 candidaţi pe 12 locuri şi la Matematică- 184 de candidaţi pentru trei locuri.

“Rezultatul o fi cum vrea Dumnezeu”

Printre candidaţii la examen se aflau unii care, de ani de zile, trec prin această încercare. O doamnă care susţinuse examenul la şcoala “Nicolae Titulescu”, aflată la a şasea încercare de titularizare, se declara abonată la aceste examene. La unele nu s-a descurcat, la altele nu au fost posturi: “O să dau de câte ori este nevoie. Chiar dacă am luat şi note mari la examenele trecute, nu au fost posturi”, a spus femeia.

Dascălii au susţinut că nu i-au încurcat camerele de supraveghere şi că s-au gândit la subiecte, nu la camere video. Notele îi preocupau însă, mai ales că la ieşirea din examen nu găsiseră afişate baremele de corectare, aşa cum se aşteptau. “Rezultatul o fi cum vrea Dumnezeu. Dacă vrea să îl iau, îl iau, dacă nu, nu”, se amuza un candidat.

Candidaţii pentru catedrele de educator şi cei ce doresc să se titularizeze pe un post de profesor de limba şi literatura română s-au plâns de greutatea subiectelor. Ei au susţinut că cerinţele au fost foarte diferite de aşteptările pe care le aveau şi de ceea ce fac la clasă.

“Au fost, de fapt, nişte amărâte de webcam-uri”

O candidată din judeţul Constanţa spunea ieri că examenul din acest an diferă de cele anterioare doar prin prezenţa supravegherii video.

“Au fost, de fapt, nişte amărâte de webcam-uri prin care probabil eram urmăriţi din cancelaria şcolii”, spunea doamna Maria. Ea a precizat că în fiecare sală au fost câte trei profesori supraveghetori “mai speriaţi decât noi, şi care făceau pe exigenţii, deşi ştiau că nu putem copia sau vorbi între noi”. În rest, acelaşi cod de bare ca şi anul trecut, şi aceleaşi măsuri la intrare.

“Ne-au luat poşetele, telefoanele mobile, le-au pus pe toate, etichetate, într-o sală de bagaje, am luat cu noi doar pixurile şi cărţile de identitate”.

“Aranjamentele se fac la contestaţii”

Pentru candidaţii din Constanţa, examenul de titularizare nu este problematic, pentru că depinde exclusiv de cât au învăţat. Ceea ce îi preocupă însă pe mulţi dintre candidaţi sunt contestaţiile.

“Acolo este şmecheria”, intu­ieşte o profesoară, făcând referire la concursul de anul trecut, când, deşi a obţinut nota 7,40, după contestaţii a rămas fără post.
Rezultatele concursului vor fi afişate pe 18 iulie, iar constestaţiile se depun până a doua zi, la ora 17.00. Candidaţii care au obţinut cel puţin nota şapte vor fi repartizaţi pe posturile didactice/catedrele vacante titularizabile în zilele de 22 şi 25 iulie. (A contribuit Feri Predescu)

“Au fost, de fapt, nişte amărâte de webcam-uri, prin care probabil eram urmăriţi din cancelaria şcolii. În fiecare sală erau trei profesori supraveghetori, mai speriaţi decât noi, care făceau pe exigenţii.“
Maria, candidată la examenul de titularizare

SUBIECTE

Greuceanu le-a dat de furcă educatorilor

Candidaţii pentru un post de educator au avut de rezolvat un subiect pornind de la un fragment din “Greuceanu”. Se cereau numirea unor sinonime, a valorii morfologice pentru trei cuvinte, explicarea unei virgule, etc.

La cel de-al doilea subiect, se cerea scrierea unui eseu pentru a argumenta apartenenţa unei poezii eminesciene la curentul literar romantism. Alt subiect cerea realizarea unui eseu în care să se prezinte importanţa învăţării în cadru formal, nonformal şi informal, iar ultimul subiect cerea explicarea importanţei jocului în educaţia timpurie şi descrierea unei metode de învăţare interactivă.