Sesizare privind utilizarea ilegală a polițiștilor nedefinitivați în profesie

Subsemnatul, Alexandru Firicel, cetățean român și președinte teritorial SPR “Diamantul” constituită la nivelul D.G.P.M.B.-secția 13 Politie, cu domiciliul ales pentru comunicarea soluționării aspectelor sesizate la sediul S.P.R. “Diamantul” din București, str. Ienăchiță Văcărescu nr 17 A, Sector 4, București,
Vă aduc la cunoștință următoarele:
Din lipsa de personal pentru activitățile specifice de poliție, tinerii (noii) angajați polițiști, aflați în programul de tutelă și care nu au finalizat acest program în conformitate cu prevederile OMAI nr. 140/2016.
Spre exemplu, în structurile de patrulare de la nivelul secțiilor de poliție din D.G.P.M.B. și Prahova se regăsesc patrule mixte formate din: un polițist aflat în tutelă și un jandarm.
Având în vedere că actele polițistului aflat în tutelă și neavizate de tutorele profesional sunt anulabile/contestabile… în fapt, nule de drept, tocmai pentru că acesta nu este definitivat în profesie, conform Legii.
Cu respect, vă solicit:
1.       Să „eliberați” birourile structurilor suport (logistică, achiziții, juridic, psihologic, medical, financiar-contabil, resurse umane ș.a.) de polițiști și, în locul acestora să angajați funcționari publici (personal incident exclusive Legii nr. 188/1999) și/sau personal contractual;
2.       Polițiștii din structurile suport să asigure activitățile polițienești incidente art. 26 al legii nr. 218/2002 nicidecum să îndeplinească exclusiv atribuții comune (întâlnite în toate celelalte instituții ale statului respectiv private). Astfel, nu va mai fi călcat nici regimul incompatibilităților respectiv al cumului ilegal de funcții statuat de legiuitor și jurisprudența constantă a Curții Constituționale a României (polițist și consilier juridic respectiv manager polițist și consilier juridic) – a se observa că, în M.O. nr. 886 din 04.11.2016 a fost publicat Ordinul 171 prin care au fost abrogate fișele posturilor conducerii M.A.I.-D.G.J. unde, conducerea acestei structuri îndeplinea atribuții de: manager-polițist și consilier juridic);
3.       Prin adoptarea demersurilor de la pct.-ele 1 și 2 se vor acoperi „golurile” din dispozitivele de ordine și siguranță, rutier, criminalistic, judiciar ș.a. dar, cel mai important, M.A.I. și Poliția Română vor intra în legalitate, angajații „din birouri” (logistic, juridic, financiar-contabil, IT resurse-umane, medical, psihologic etc.) nemaifiind remunerați ca și polițiști pentru atribuții de poliție inexistente ci doar pentru acele atribuții stabilite de legiuitor prin Lege (Legea nr. 218/2002 respectiv OUG nr. 104/2001).
Cu stimă,
Alexandru FIRICEL  președinte teritorial al organizației sindicale S.P.R. „DIAMANTUL” constituită la nivelul D.G.P.M.B.-secția 13 Poliție