Românii sunt deștepți

sigla Românii sunt deștepți

sigla Românii sunt deștepți

Campania Românii sunt deștepți realizată de producatorul ciocolatei ROM dupa ce anul acesta a castigat doua mari premii la festivalul de publicitate Cannes Liones.

Dupa articolele si emisiunile din Franta si Italia care au ofensat o Romanie intreaga, romanii sunt pusi acum la colt si pe internet. La o simpla cautare pe Google “romanii sunt”, sugestiile automate generate de motorul de cautare l-ar jigni chiar si pe cel mai indiferent roman.

Acelasi lucru este valabil si pentru versiunile straine ale motorului de cautare: daca pe google.ro romanii sunt “prosti”, “paduchiosi” si “hoti”, pe google.com, ei sunt “scum”, “ugly”, “rude” si “not white”, pe google.fr sunt “des voleurs de poules”, “des voleurs” sau “racistes” si acelasi lucru se intampla pe google.it, google.es sau google.co.uk.

Provocarea este urmatoarea: pana pe 1 decembrie, romanii sunt invitati sa caute pe Google sintagma „romanii sunt destepti” pe google.ro  in cat mai multe limbi: „les roumains sont intelligent” pe google.fr , „romanians are smart” pe google.co.uk etc.

Cu cat se efectueaza mai multe cautari cu aceasta sintagma, cu atat mai mult vor creste sansele sa schimbam sugestiile automate generate de motorul de cautare. Si, in final, sa schimbam si imaginea romanilor pe internet.

Desteapta-te romane si pe internet

Desteapta-te romane si pe internet

“Faptul ca ROM este o marca profund romaneasca ne obliga sa luam atitudine atunci cand vedem ca Romania este victima unor prejudecati grave. Si de aceea ne-am hotarat sa ne asumam o cauza care ne face onoare: aceea de a lupta pentru imaginea romanilor. Imaginea romanilor pe internet, imaginea romanilor despre ei insisi, imaginea romanilor in afara tarii.

Campania „Romanii sunt destepti” continua demersul lansat prin campania „Noul ROM” din toamna anului trecut, si anume retrezirea la viata a mandriei nationale”, spune Gabriela Munteanu, marketing manager Kandia Dulce.

Site-ul campaniei are si o sectiune care isi propune sa adune cat mai multi romani valorosi, oameni care nu sunt nici gainari, nici hoti, nici prosti.

“Auzim prea des stiri despre imaginea proasta a romanilor in strainatate. Din cauza numarului lor, aceste stiri au ajuns aproape sa nu ne mai mire. Ele doar genereaza un sentiment neplacut de indignare combinata cu frustrarea ca nu poti face nimic sa schimbi asta”, sustine Catalin Dobre, group creative director McCann Erickson

Campania ”Romanii sunt destepti” isi propune sa transforme ceea ce parea inca o veste proasta intr-o cauza in jurul careia sa se uneasca toti romanii.

Sursa: Wall-Street.ro

aceasta persoana nu este...

aceasta persoana nu este...

Momentan site-ul are dificultati tehnici in sectiunea propune un roman valoros si probleme cu criteriile persoanelor selectate, unele nu ar trebui sa fie prezente acolo iar altele lipsesc.

Campania totusi pune accent pe mesajele negative, precum imaginea din dreapta, romanii nu sunt asa si asa pe cand se putea adopta un stil mai pozitiv – optimist, precum campania mari romanii desfasurat in urma cu ceva anii de TVR, mesaje precum romanii sunt inventivi, sunt artisti, sunt autori, sunt familisti etc. si cu exemple de modele inca in viata.

Sa speram ca acest probleme vor fi solutionate, iar ideile si sfaturile bune sa fie luat in considerare pentru ca campania sa prinda viteza pe care o merita, ca peste 10 zile, de 1 decembrie sa ne putem mandri cu rezultate pozitive.

Bloggeri care au mai scris până acum despre campanie:

De la A la Blogging, Borțun Olteanu, Cabral, Reclame TV, Newdada, Succes Dublu, DreamTeamRO, Blog de farmacistă, TVdece, Pato Basil, toane, Derscanu, Daniela Ungureanu, RedWind, Papen, Marius Sescu, aiurea.eu, România Blog, Blog de Bucuresti, obisnuit.eu, Auftakt, Emil Studentul Minune, Somnulescu, Ovidiu Sîrb, Cristian Moldovan – crismblog.eu, TiSport, Stiri Basarabia, Relansattykryt.com, HipMag.roTitus Capilnean, Ex Silentio, CityNeamț, Marian Hurducas, Denisa Bârgăusubiectiv.ro și Ionuț Oprea (care sper să nu se supere că public lista compusă de el mai jos):

- Romanii sunt destepti (refresh.ro)
- Romanii sunt oameni buni (manafu.ro)
- Romanii sunt inteligenti (zoso.ro),
- Romanii sunt creativi (raluxa.com)
- Romanii sunt senzationali (imunteanu.com)
- Romanians are smart (buhnici.net)
- Romanii sunt creativi (mariusmatache.ro)
- Romanii sunt creativi (vladgidea.ro)
- Romanii sunt inovatori (smeu.ro)
- Romanii sunt haiosi (Aurasmihai.ro)
- Romanii sunt primii pe Google (concediaza-ti-seful.ro)
- Romanii sunt inteligenti (info-delta.ro)
- Romanii sunt calatori (travelgirls.ro)
- Romanii sunt muncitori (blax.ro)
- Romanii sunt niste oameni de vis (chinezu.ro)
- Romanii sunt frumosi (claudiuciobanu.eu)
- Romanii sunt toleranti (vlad.dulea.ro)
- Romanii sunt inteligenti (dorinboerescu.ro)
- Romanii sunt misto (carmenalbisteanu.ro)
- Romanii sunt generosi (printreranduri.eu)
- Romanii sunt destepti (contact.romania-inedit.ro)
- Romanii sunt inteligenti. Romanians are smart!(andreiciobica.com)
- Romanii sunt destepti (literesicifre.wordpress.com)
- Romanii sunt oameni buni (sindromulgoaga.ro)
- Romanii sunt oameni buni (ovidiustresu.blogspot.com)
- Romanii sunt oameni buni (alinpopescu.eu)
- Romanii sunt oameni buni (talentedenazdravani.ro)

Dacă mai sunt și alți pe care nu i-am adăugat, vă rog să trimiteți link-urile într-un cometariu mai jos.

Videoclipul campaniei, personal coloana sonora este cam gresit aleasa si cred ca era mai bine daca se mergea pe un sondaj online cu voturi prin care sa fie ales ori melodia (coloana sonora) de fundal ori un alt video oficial al campaniei. Mi se pare ca toata campania este realizata cam putin pe fuga.