RObotzi – Recenzie – Critică în viteză

MO-si-F.O.C.A-cei-mai-celebri-RObotzi-animati-made-in-Romania

RObotzi – Recenzie – Critică în viteză

Despre

RObotzi este un serial de comedie, desene animate, creat de echipa Creative Monkeyz, formată din 4 tineri studenți din Cluj (Codin, Ramoo, Ficus şi Druidul) profesionişti în design, folosind în mare produsele celor de la Adobe.

RObotzi .a.k.a. “mini mega serialul animat pastilos (scurt si la obiect): RoBotzi. Protagonistii sunt MO (primul robot cu burta – ruginit pentru ca bea) si F.O.C.A (fabricat original cu aluminiu).

Scurt istoric: Cei doi sunt primii roboti (de talie mica) fabricati in Romania. Dupa o scurta perioada de glorie, apar primii roboti de talie mare, iar MO si F.O.C.A sunt “uitati” intr-un depozit al INR (Institutul National de Robotica), de a carui buna functionare ei trebuie sa se asigure.” informaţii furnizate la lansarea primului episod pilot, intitulat Tatuaj.

Date tehnice:

Cam de prin luna februarie 2011, de la primul episod pilot, cu timpul, au ajuns cunoscuţi mulţumită mediului online de socializare (facebook, YouTube, Yahoo! Messenger etc.) dar şi offline, ca pe vremuri, prin viu grai. Echipa munceşte intens şi pe lângă serial mai actualizează propriul site cu tutoriale şi trucuri de editare video, foto dar şi fac public artişti şi operele lor favorite din care se inspir sau din pură pasiune sau doar din plăcere.

Serialul se difuzeză, doar online, săptâmânal, în fiecare joi seara târziu, uneori după miezul nopţii, pe site-ul lor, în categoria RObotzi. Deşi previzionez că nu va mai dura mult până când un post TV le va face o ofertă de nerefuzat, deşi au dat interviuri despre serialul şi munca lor, celor de la Antena 1 Observator, au discutat cu cei de la Adobe România, și au participat la Festivalul TIFF.

Date financiare:

În primul rând o fac din pură pasiune şi nu cred că se gândeau vreodată că vor ajunge atât de departe, pe lângă, câştigurile din locurile de muncă individual şi donaţiile de la fanii, în curând estimez deschiderea fan clubului, dacă nu există deja, mai obţin câştiguri mai nou, prin alternativa aleasă de ei, din reclame, publicitatea oferită de Google Adsense, deşi nu cred că au venituri atât de extraordinare din asta.

În final, concluzia:

Creative Monkeyz oferă un episod de scurt metraj, de o durată sub 5 minute, cu o grafică și efecte profesionale, povești cu un umor bine gândit, uneori e nevoie să vezi un episod de mai mult decât o dată, pentru că e foarte posibil să nu fi înţeles, sau chiar să fii pierdut o glumă chiar într-o fracţiune de secundă, dar durează suficient cât să îţi mai doreşti şi pentru săptâmână viitoare, să ţină în suspans publicul care a format un fel de cult – fenomen al RObotzilor cu replici care mai nou sunt folosite de tineri în limbajul obişnuit, zilnic.

Creative Monkeyz oferă toate acestea pe o piaţă nesaturată şi doritoare de comedie de calitate, în care emisiunile de divertisment TV îşi iau vacanţe, iar uneori umorul e cam deplasat punând prea mult accent pe viaţa aşa numitor vedete de prost gust, pe când RObotzi ating subiecte mai apropiate şi mai dragii nouă, tuturor, precum relaţiile dintre prietenii la bine şi la rău, prin a face haz de necaz, înjurături, glume şi rime bine încadrate, alcool, coloană sonoră incredibil de bine realizată și multe alte subiecte.

Dedicaţie pentru Creative Monkeyz

În rest mult succes şi felicitări pentru încheierea primului sezon, să aveţi parte de o vacanţă plăcuta iar fanii printre care mă numar şi eu, vă aşteptăm cu un nou sezon (serie) oricând, oriunde, oricum… Bee cu mine

Exemplu, comparativ cu alții: oricât de mult îmi plac cei de la Cronica Cârcotaşilor dar doar anumite secţiuni precum Dezbrăcatu’, nu pot să nu mă abţine să zic că ei cerşesc în fiecare emisiune să le dea lumea like pe facebook, mda au 250,875 (18 iun 2011) dar ghiciţi cât au RObotzi, mai puţin, nu are cum, mmm… 300k, nu… au chiar peste 400k…  400,730 de like-uri… fix în freză la toţii şi asta fără milogeală, fără campanii costisitoare şi fără investitorii, acest lucru ar trebui să dea de gândit celor de la TV, personal pot să spun că înaine mă uitam pe HappyFish.ro dar realizează materiale mai rar şi se ocupă împreună cu PRO TV de Serviciul Român de Comedie şi Land of Jokes) şi mai sunt şi alte emisiuni precum În puii mei de la Antena 1 etc.