Browse By

Noii proprietari de autoturisme sunt obligați să transcrie dreptul de proprietate în termen de 90 de zile

Șeful Serviciului Înmatriculări din cadrul DRPCIV, Silviu Arsenescu, a declarat joi că noua legislație propusă de Ministerul Afacerilor Interne va impune obligativitatea transcrierii dreptului de proprietate, într-o perioadă de 90 de zile, pentru cei care achiziționează autoturisme de la alți proprietari, sancțiunea în cazul nerespectării acestui termen fiind suspendarea înmatriculării.

„Până acum vânzătorul nu avea nicio posibilitate să-l oblige pe cumpărător să înregistreze autoturismul. Proiectul de ordonanță pe care vi l-am prezentat obligă noul proprietar ca, în termen de 90 de zile, să efectueze transmiterea dreptului de proprietate. Încălcarea acestei prevederi va atrage suspendarea înmatriculării vehiculului, dar și sancționarea utilizatorilor care vor circula pe perioada suspendării”, a afirmat Silviu Arsenescu, în cadrul dezbaterii publice privind proiectul Ordonanței pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 referitor la circulația pe drumurile publice.

Arsenescu a menționat că suspendarea înmatriculării vehiculului se va impune și în cazul autovehiculelor care fie au inspecția periodică expirată, fie nu corespund din punct de vedere tehnic.

La rândul său, directorul adjunct al Direcției Rutiere din cadrul IGPR, Valentin Iana, a explicat că, odată aprobate modificările legislative, administrațiile financiare vor transmite automat către Direcția Regim Permise de Conducere datele persoanei care a vândut mașina.

„Prevederea exista și până acum, dar se făcea în baza unui protocol, un ordin comun între ministerele Finanțelor, Dezvoltării și Afacerilor Interne. Aveam nevoie de o reglementare la nivel superior și practic asta ne oferă noua ordonanță”, a afirmat Valentina Iana.

Chiar dacă aceste modificări au primit și girul societății civile, reprezentanții Organizației pentru Promovarea Transportului Alternativ în România, cei care au solicitat dezbaterea, dar membri Federației Bicicliștilor din România sau ai Asociației Victimelor Accidentelor au susținut că legislația din România este cu mult în urma celei europene. Un exemplu în acest sens, pentru care toate organizațiile prezente au insistat, se referă la eliminarea interdicției minorilor sub 14 ani de a circula cu bicicleta pe drumurile publice, în condițiile în care și aleile parcurilor sunt considerate tot drumuri publice.

„În majoritatea statelor europene copiii au dreptul să meargă cu bicicleta pe drumurile publice. Noi avem acest blocaj de la vârsta de 7 la 14 ani. Sunt mulți părinți care nu își doresc o viață sedentară pentru copiii lor. V-am ruga să aveți în vedere o modificare legislativă”, a declarat Marian Ivan, vicepreședinte OPTAR.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *