Browse By

Mărcile care au sfidat criza şi au avansat cu peste 50% din piaţă

supermarket interior

supermarket interior

Pe o piaţă de retail în care lupta se dă pe preţ, mărcile private ale marilor jucători, de fapt „non-mărci” pentru că cine le cumpără se orientează doar după preţ şi nu după producător sau locul de producţie, câştigă tot mai mult teren. „Non-mărcile”, mărcile private sub care se vând şi brânză, şi şerveţele, şi cremă de pantofi, au depăşit pragul de 900 de milioane de euro anul trecut. Produsele Aro, Marca 1 sau TiP se găsesc tot mai frecvent în coşurile de cumpărături.

tabel comparativ non - marci

tabel comparativ non - marci

Produs marcă privată, producător necunoscut

Cu un ambalaj cât mai simplu, care aparent nu atrage prin nimic, şi fără promovarea de care se bucură de obicei produsele unor mărci cu notorietate, mărcile private se remarcă prin preţ. La prima vedere o sticlă de suc marcă privată nu diferă foarte mult de una care are un brand în spate. În afară de brandul înscris pe ambalaj, amândouă au trecute pe etichetă ingredientele, gramajul şi aportul energetic. Diferenţa este că dacă pe sticla de Coca-Cola, de exemplu, apare producătorul şi adresa acestuia, pe sticla de suc marcă privată locul producătorului este lăsat liber, sau poate, completat cu fabricat în ţara X, pentru retailerul Y. Astfel, producătorul poate fi Coca-Cola sau de ce nu o fabrică mai mică „fără nume sonor”. Mai mult, poate fi produs în altă ţară. Unde exact şi de către cine? Consumatorul nu ştie.

Citeşte mai multe pe zf.ro