HEINEKEN România: investițiile în tehnologie au adus cea mai mare scădere a emisiilor de carbon (CO2) din ultimii 3 ani

HEINEKEN România publică cea de-a cincea ediție anuală a Raportului de Sustenabilitate, anunțând rezultate pozitive pentru toate ariile Agendei „Brewing a Better Future”. În 2013, HEINEKEN a înregistrat cea mai mare scădere a nivelului de dioxid de carbon din ultimii trei ani și a lansat primul program de Harm Reduction din România organizat la un festival de muzică.

«Din 2010, de când am lansat Agenda Brewing a Better Future”, ne-am îmbunătățit rezultatele de la an la an. Ne bucurăm să vedem că prin investițiile pe termen lung în tehnologie și eficientizarea proceselor de producție am reușit să obținem o scădere semnificativă a emisiilor de carbon (CO2). Frigiderele verzi pe care le plasăm pe piață din 2011 și sistemul automat de distribuție ne-au ajutat să reducem nivelul de CO2 la 6,6 kg CO2/hl, de la 7,1 kg/hl în 2012», spune Onno Rombouts, Managing Director HEINEKEN România.

Rezultate-cheie ale Raportului de Sustenabilitate 2013:

  1. I. Îmbunătățiri pe întregul lanț de producție, cu un impact pozitiv asupra mediului înconjurător:
  • HEINEKEN a introdus un sistem de planificare automată a transporturilor, care a permis companiei să micșoreze cu 22,8% nivelul de CO2 rezultat din activitatea logistică.
  • În 2013, consumul de energie termică a scăzut de la 61,9 MJ/hl, în 2012, la 61,8 MJ/hl.
  • Consumul de apă a fost redus de la 3,9hl/hl, în 2012, la 3,8 hl/hl.
  • În 2013, compania a reușit să reducă nivelul emisiilor de CO2 de la 7,1 kg/hl (în 2012), la 6,6 kg/hl, în parte și datorită frigiderelor verzi care consumă cu până la 35% mai puțină energie electrică decât frigiderele obișnuite.
  1. II. Investiții în promovarea consumului responsabil de alcool
  • HEINEKEN a lansat primul program de Harm Reduction din România desfășurat la un festival de muzică, în parteneriat cu organizația non-guvernamentală ALIAT. 700 de persoane au fost informate cu privire la consumul responsabil de alcool și 300 de participanți au răspuns la chestionarele recomandate de Organizația Mondială a Sănătății.
  • Campaniile globale „Sunrise” și „Dance More. Drink slow” au fost lansate și în România și au transmis mesajul puternic de consum responsabil. Pentru campania „Dance More. Drink slow”, HEINEKEN a colaborat la nivel internațional cu celebrul DJ Armin van Buuren și a realizat un experiment social, arătând cum muzica bună poate schimba comportamentul de consum al oamenilor, provocându-i să danseze mai mult și să consume alcool cu moderație.
  1. III. Investiția în comunități:
  • Programul HEINEKEN pentru Comunități a continuat și în 2013, când compania a majorat valoarea granturilor la 400.000 de lei. Opt proiecte locale care contribuie la bunăstarea comunităților au câștigat granturi în valoare de 50.000 de lei fiecare. Valoarea totală a investiției se ridică la 1 milion de lei, de la lansarea programului.

Raportul de Sustenabilitate pentru anul 2013 este disponibil integral pe site-ul HEINEKEN România, www.heinekenromania.ro.

Despre HEINEKEN România:

Agenda “Brewing a Better Future” este promisiunea pe termen lung a companiei de a aduce o contribuţie pozitivă mediului, societăţii şi comunităţilor în care HEINEKEN îşi desfăşoară activitatea. HEINEKEN este cel mai mare producător de bere din Europa şi ocupă locul 3 în lume în ceea ce priveşte volumele. HEINEKEN România face parte din Grupul HEINEKEN şi deţine cel mai diversificat portofoliu de mărci care acoperă toate segmentele pieţei de bere: Heineken®, Ciuc®, Ciuc 0.0%®, Ciuc Natur Radler®, Ciuc Natur Radler 0.0 %®, Ciuc Natur Radler Mere Roșii®, Silva®, Silva Dark®, Golden Brau®, Golden Brau 0.0%®, Neumarkt®, Bucegi®, Affligem (import), Edelweiss® (import), Zipfer® (import), Amstel® (import), Birra Moretti® (import), Krusovice® (import), Foster’s® (import), cidru Strongbow® (import), Sol® (import), Desperados® (import), Gösser®, Schlossgold® (import), Gambrinus®, Harghita® și Haţegana®. HEINEKEN deţine patru fabrici în România, în Miercurea Ciuc, Constanţa, Craiova, Târgu Mureş şi are peste 1.100 de angajaţi. Mai multe detalii despre companie găsiţi la www.heinekenromania.ro.