Browse By

Germania este a doua destinatie de vacanta si business pentru romani, din Europa

Conform celor mai recente date ale Institutului Federal de Statistica, in anul 2016 Germania a inregistrat peste 880.000 de innoptari ale turistilor romani si o crestere procentuala de 10,1% fata de anul anterior, cand s-au inregistrat 801.705 innoptari. Avand in vedere numarul de turisti cazati pe teritoriul german, Romania a avut una dintre cele mai mari cresteri fata de tarile din regiune. Cu o cota de piata de 12%, Germania este pe locul al doilea ca destinatie din Europa, pentru turistii romani. Regiunea Bavariei (26,7%), Baden-Wruttemberg (19,4%) si Hessen (14,7) se numara printre zonele preferate. Turistii romani prefera sejururile lungi, de peste 4 zile si au un buget zilnic de aproximativ 64 euro. 69% dintre turistii romani in Germania aleg sa calatoreasca cu masina, insa este in crestere numarul celor ce prefera avionul (19% din totalul turistilor romani in Germania) si autocarul (10%). Conform statisticilor, turistii isi planifica din timp vacantele (57%) si aleg in continuare sa isi rezerve vacantele prin intermediul agentiilor de turism (31% din total). In ceea ce priveste scopul calatoriei, 44% dintre turistii romani isi petrec vacanta in Germania in timp ce 29% vin in interes de serviciu. Majoritatea turistilor care aleg Germania ca destinatie turistica fac parte din generatia tanara, cu varste cuprinse intre 15-34 de ani (49%). Numărul turiștilor de peste 55 de ani reprezintă 27% din total celor care vizitează Germania.

Germania a depasit 80 de milioane de innoptari in anul 2016

In anul 2016 Germania a continuat trendul de crestere a turismului de incoming, inregistrand un plus de 1,4% comparativ cu anul 2015 si depasind nivelul de 80 de milioare de innoptari. Europa ramane cea mai puternica piata – sursa de turisti care aleg sa isi petreaca vacantele pe teritoriul german, cu o cota de piata de 73,7% si o crestere fata de anul anterior de 1,9%. Este urmata de SUA (crestere de 2,5%) si continentul asiatic care a inregistrat o usoara scadere de 1,1%. Pe baza analizei realizate de UNWTO si de centrul de monitorizare IPK International World Travel Monitor, avand in vedere situatia geopolitica actuala, previziunile pentru anul 2017 arata o crestere cuprinsa intre 0% si 2% a turismului de incoming in Germania.

Germania – Lider pe piata din Europa, ca destinatie de vacanta

Germania si-a mentinut pozitia puternica in competitia cu alte destinatii europene in anul 2016. Conform celor mai recente analize realizate de IPK International World Travel Monitor, Germania este a doua optiune de calatorie in topul celor mai populare destinatii turistice pentru europeni, cu 53,7 milioane de excursii organizate din Europa. In fruntea clasamentului se afla Spania care a inregistrat o crestere de 10%, Franta ramane pe locul al treilea, in ciuda scaderii cu 4% a calatoriilor organizate in tara, iar urmatoarele in topul destinatiilor preferate de turistii europeni sunt Italia si Austria. Cea mai mare parte a turismului european de incoming pentru Germania o reprezinta vacantele, acoperind peste 55% din acest segment de piata. Europenii prefera in continuare vacantele mai lungi, de minim 4 nopti (17,5 milioane de innoptari si o crestere de 5%). Cu toate acestea, numarul de innoptari pe termen scurt, pentru city break-uri, a inregistrat o crestere mult mai dinamica, de 25%, ajungandu-se la 12,1 milioane de innoptari. Asadar, Germania este in continuare pe locul intai in Europa ca destinatie de city-break. Europenii au cheltuit in 2016 in jur de 31.4 milioane in timpul sederii in Germania, la acest total fiind inclus transportul, cazarea, masa, cumparaturile etc.

Germania lanseaza campania nationala #GermanySimplyInspiring

Organizatia Germana pentru Turism (GNTB) a lansat campania nationala „Germany Simply Inspiring” in deschiderea Targului International de Turism de la Berlin (ITB). Campania de comunicare are ca scop impulsionarea cererii pentru vacante in Germania. Pana la sfarsitul anului 2017, GNTB va promova pachetele turistice si evenimentele organizate in cele 16 state federale, pe toate canalele online si mass-media sub sloganul „Germany Simply Inspiring”. „Ca destinatie turistica, Germania este foarte bine pozitionata pe piata mondiala. Conditiile dificile la nivel international care au afectat turismul in 2016 – inclusiv factorii economici cum ar fi Brexit, crizele economice de pe pietele mondiale si problemele de securitate, teama de atacuri teroriste- vor fi prezente in continuare in acest an. Din aceasta cauza, dorim ca in anul 2017 sa promovam intens Germania ca destinatie turistica prin realizarea unor materiale tip endorsement cu sfaturi practice, idei de vacanta, pentru a-i determina pe potentialii turisti sa aleaga Germania ca viitoare destinatie” a afirmat Petra Hedorfer, director executiv GNTB. Sloganul campaniei „Germany Simply Inspiring” este prezent in toate pachetele turistice realizate de GNTB. Promovarea campaniei are loc atat online, pe canalele social media prin sfaturi redactate in posturile de pe Facebook, cat si offline prin inserarea unor secvente in filme, afise stradale. Mesajul se axeaza prin prezentarea unori situatii, persoane reale si experiente care inspira.

Luther 2017 – #LutherCountry Germania aniverseaza 500 de ani de la Reforma lui Luther

Cu ocazia aniversarii a 500 ani de la Reforma Protestanta, Organizatia Germana pentru Turism (GNTB) implementeaza campania „Luther 2017” ca element central de marketing in acest an. Campania de marketing se concentreaza pe transformarea lui Martin Luther intr-un simbol al reformei si un ambasador de brand pentru Germania. „Germania detine locul intai ca destinatie culturala din Europa. Prin intermediul activitatilor de promovarea a deceniului luteran si aniversarea reformei, dorim sa consolidam aceasta pozitie la nivel european si sa o extindem pe piata internationala. Vom accentua aceasta dimensiune a turismului cultural pentru calatorii care sunt interesati de arta si religie” a afirmat Petra Hedorfer, director executiv GNTB.

Campania „Luther 2017” – sustinuta pe termen lung, cu parteneri puternici
Amintirea Reformei si miscarea luterana au influentat vietile a peste 800 de milioane de protestanti din intreaga lume. De la inceputul decenului dedicat comemorarii lui Luther, in 2008, GNTB a promovat aniversarea pe pietele internationale ce au legaturi puternice cu Reforma Protestanta, cum ar fi Tarile de Jos, Elvetia, Scandinavia, Ungaria, SUA, Canada si Coreea de Sud. In anul 2012, tema abordata a fost „Reforma si muzica” pentru comemorarea a 800 ani de la nasterea Sfantului Thomas. De asemenea, in anul 2015 au fost organizate diverse initiaive de promovare a culturii religioase sub tema „Reforma- Imagine si Biblie”. Pentru difuzarea acestor campanii, Organizatia Germana pentru Turism (GNTB) prin intermediul biroului de coordonare a proiectului „Luther 2017”, lucreaza impreuna cu Biserica Evanghelica din Germania (EKD), organizatii de turism din statele federale si orase din Germania legate de istoria protestanta inceputa de Luther.

Transformarea lui Martin Luther intr-un brand de tara
GNTB utilizeaza intreg spectrul de metode de comunicare si marketing pentru a desfasura cu succes campania „Luther 2017”. Informatii cu privire la viata reformatorului, locurile unde a trait si aspecte relevante sunt oferite pe site-ul oficial www.germany.travel. Platforma online gazduieste si o harta interactiva care reconstituie viata lui Luther in regiunea saxona, Bavaria, Hessen, Baden- Württemberg. Rutele amintite sunt disponibile tuturor utilizatorilor, informatiile fiind traduse in 30 de limbi. Printr-un parteneriat cu Centrul de informare turistica din Nürnberg si Playmobil, GNTB a realizat o figurina in miniatura cu Luther folosita ca suvenit pentru turisti si ca mascota pentru campaniile de marketing. De asemenea, se vor organiza tururi cu jurnalisti din media, bloggeri si influenceri din turism care vor descoperi rutele parcurse de Luther si vor promova experienta pe platformele social media.