faracontrabanda.ro – prima campanie împotriva contrabandei cu țigări din Transilvania

conferința de presă - faracontrabanda.ro

conferința de presă - faracontrabanda.ro

Prima campanie împotriva contrabandei cu țigări, organizată în Transilvania (Oradea), faracontrabanda.ro – în sprijinul autorităților, a fost lansată marți, 26 noiembrie 2013.

Campania de informare și conștientizare a populației din regiunea Transilvania este justificată de o constatare îngrijorătoare: comerțul ilicit cu țigări a înregistrat, în septembrie, o creștere de 8,6 p.p. în zona Nord – Vest, cea mai importantă majorare comparativ cu restul regiunilor țării, potrivit datelor companiei de cercetare Novel Research.

„Cota de piață a comerțului ilicit în regiunea Nord-Vest este de 22,1%. Din punct de vedere al timbrului aplicat pe pachet, în această regiune, piața ilicită este împărțită astfel: așa numitele «Cheap-Whites» – cu o pondere de 58% din total, și cele cu timbru de Ucraina – cu o pondere de 34% în septembrie, față de 19,1% în iulie. Prin «Cheap-Whites» definim mărci ieftine, produse legal, dar care nu aparțin marilor producători și care sunt destinate pieței negre“, a declarat Marian Marcu, Director General al companiei de cercetare Novel Research.

În țările vecine, care nu sunt membre ale Uniunii Europene (Ucraina, Moldova) și care aplică alt sistem de taxare decât cel european, prețul unui pachet de țigări este de 5-6 ori mai mic decât în România. Drept urmare, profitul realizat de rețelele de contrabandiști este imens. Acesta este și mesajul principal al campaniei: „Tu ai făcut primul milion? Din banii tăi, contrabandiștii au reușit deja! Nu sprijini contrabanda cu țigări!“.

„Contrabanda prejudiciază societatea în ansamblu, prin diminuarea încasărilor bugetare, ceea ce conduce, implicit, la insuficienta finanţare a proiectelor sociale şi economice ale statului, dar şi la practicarea unei concurenţe neloiale şi distorsionarea mediului de afaceri. O prioritate pentru activitatea desfășurată de ITPF Sighetu Marmației este combaterea contrabandei cu țigări, aceasta reprezentând principalul fenomen infracțional care se manifestă la frontiera de nord a României. În acest sens, este semnificativă cantitatea de 4.263.721 pachete de țigări ridicate în vederea confiscării, în 2012 și 2013. Realizările se datorează efortului depus cu simț de răspundere de către lucrătorii noștri, iar ITPF Sighetu Marmației, cu cele 17 structuri subordonate, și-a propus să continue lupta cu infracționalitatea transfrontalieră de la frontiera de nord a României. Se constată o implicare constantă a cetăţenilor din localităţile situate în imediata apropiere a frontierei cu Ucraina în contrabanda cu țigări peste frontiera verde, deoarece aceasta reprezintă o sursă de venit importantă“, a adăugat Florin Coman, reprezentantul Inspectoratului Teritorial al Poliției de Frontieră Sighetu-Marmatiei.

„Prețul reprezintă principalul criteriu de alegere a produsului pentru categoriile de consumatori care optează pentru țigările de contrabandă. Tocmai de aceea, am ales acest mesaj puternic. Oamenii trebuie să înțeleagă că, deși la prima vedere poate părea că au făcut o afacere bună, afacerea de fapt este a contrabandiștilor, care se îmbogățesc pe seama lor“, a declarat Ioana Mucenic, Partner & Head of Strategy, Pastel.

„Prin această campanie, vrem să îi informăm și să îi educăm pe consumatori cu privire la elementele ascunse ale contrabandei. Ne dorim ca publicul să înțeleagă că în momentul în care cineva cumpără produse de contrabandă, de fapt, finanțează crima organizată. Fiecare poate face diferența, prin refuzul de a cumpăra următorul pachet de țigări de la contrabandiști”, a adăugat Cristina Vasiloiu, director general Euromonitor Business Consulting Services.

Campania „faracontrabanda.ro, în sprijinul autorităților“, în parteneriat cu Euromonitor Business Consulting Services și Agenția Pastel, cu sprijinul JTI, sub egida Euromonitor Conferences, se va desfășura până în februarie 2014. Mesajul va fi transmis consumatorului final prin intermediul unui mix de canale: comunicare media, materiale de informare, comunicare neconvențională etc.