Facebook va fi detronat? Google a lansat reţeaua de socializare Google+, ultima armă din arsenal

Google a lansat reţeaua de socializare Google+ aka Google Plus, cel mai curajos efort de până acum al companiei de a detrona Facebook şi de a-şi perpetua dominaţia pe internet.

google plus

google plus


Google a încercat de mai multe ori, fără succes, să-şi contureze o prezenţă solidă pe piaţa reţelelor sociale. Google+ reprezintă cea mai ambiţioasă încercare a companiei în această direcţie de la începutul mandatului de director general al lui Larry Page, în luna aprilie.

Page a introdus reţelele sociale printre principalele priorităţi ale Google, operatorul celui mai mare motor de căutare pe internet din lume, a cărui poziţie ca principală poartă de acces către informaţia online este ameninţată de popularitatea tot mai mare a serviciilor ca Facebook şi Twitter.

“În trecut, şi-au permis să facă greşeli cu iniţiativele de socializare. Nu mai au acest lux. Companiile care au succes în zona socială a internetului vor câştiga vizitatorii şi accesările, vor obţine fidelitatea utilizatorilor şi, în final, banii din publicitate care sunt acum atât de importanţi pentru Google”, comentează Ray Valdes, analist la Gartner.

Platforma Google+ este disponibilă pentru testare, iar structura este similară cu cea a Facebook, construită în jurul fotografiilor de profil şi fluxurilor de informaţii despre prietenii utilizatorului şi despre subiectele care îl interesează.

Analiştii consideră că va fi dificil pentru oricine să convingă internetul să adere la un nou serviciu de socializare online.

“Va fi o bătălie la deal pentru Google, din cauza efectelor de reţea ale Facebook. Cu cât Facebook atrage mai mulţi utilizatori, cu atât mai greu va fi pentru Google să-i fure”, comentează un analist al Hudson Square Research, adăugând însă că popularitatea Google pe căutări online şi e-mail ar putea ajuta compania în zona reţelelor sociale.

Potrivit unor firme de cercetare, Facebook are în prezent circa 700 milioane de utilizatori.

Pentru a-şi diferenţia serviciu de cel al Facebook, Google susţine că propria reţea de socializare are o abordare superioară faţă de intimitate şi de securitatea datelor utilizatorilor, chestiune care a declanşat în trecut numeroase controverse pentru ambele companii.

O caracteristică importantă a Google+ este organizarea prietenilor şi cunoştinţelor în aşa-numite “cercuri”, utilizatorul având opţiunea să publice poze, clipuri video şi alte informaţii care vor putea fi accesate doar de grupul sau grupurile desemnate de acesta.

Facebook a fost criticată pentru funcţiile complexe şi confuze de intimitate şi securitate a datelor, dar a introdus anul trecut o funcţie care permite utilizatorilor să împartă prietenii în grupuri mai restrânse.

Google+ funcţionează începând de marţi în regim de testare, cu un număr redus de utilizatori, numai pe bază de invitaţie. Google nu a anunţat când va deschide reţeaua publicului larg şi a precizat că, în prezent, serviciul nu are spaţii şi funcţii de advertising.