Browse By

Electroputere Parc, primul mall din Craiova

Electroputere Parc, primul mall din Craiova

Electroputere Parc, primul mall din Craiova

Primul centru comercial din Craiova, Electroputere Parc mall, s-a deschis sâmbătă dimineaţa, 19 noiembrie 2011 însă, contrar aşteptărilor, craiovenii nu s-au înghesuit la inaugurarea făcută de dimineaţă. Potrivit conducerii centrului comercial, spre amiază lucrurile s-au mai dezmorţit, chiar dacă doar la figurat.

Aşteptat cu entuziasm de o bună parte a craiovenilor, Electroputere Parc i-a primit pe locuitorii oraşului care au venit încă din prima zi să viziteze centrul comercial într-o atmosferă lipsită de fast: cu ţipla încă rămasă pe lampadare, fără gresie pe jos, cu muncitori lucrând încă la amenajarea magazinelor şi cu praf pe produsele din hipermarketul Auchan. Neajunsurile au fost însă trecute de vederea de unii craioveni care au ţinut să îşi declare bucuria că, în sfârşit, nu vor mai fi nevoiţi să meargă în alte oraşe la cumpărături.

Aceştia au petrecut ore întregi la cumpărături, încercând să vâneze cele mai bune oferte. Special pentru deschidere, majoritatea magazinelor au avut reduceri de 10-20%. „Eram, cred, printre puţinele oraşe din ţară cu peste 300.000 de locuitori care nu avea mall şi nu cred că să mergi la mall e o chestie de fiţe. Pur şi simplu, aici te poţi întâlni cu prietenii, poţi schimba o vorbă. Îmi era greu să mă duc la Bucureşti ca să îmi iau o haină mai de calitate”,a spus Andrada Teleac, studentă.

Auchan Electroputere Parc Craiova Mall

Auchan Electroputere Parc Craiova Mall

Alţi craioveni au ţinut însă să precizeze că ce s-a inaugurat la Craiova este departe de conceptul de mall autentic. „În primul rând, e vorba de respectul faţă de cumpărător. Nu poţi primi oamenii fără toalete, în frig, cu parcarea toată un şantier. În al doilea rând, am fost şi eu la Bucureşti şi în străinătate şi nicăieri nu am văzut mall fără un restaurant sau o cafenea, nu ai unde să te aşezi să bei un suc. Am înţeles că zona asta se deschide la anul…era bine să fi aşteptat cu deschiderea până atunci. Acum sunt câteva magazine mai mari şi atât”, a spus Alin Toma, antreprenor.

Intrarea în Electroputere Parc Craiova

Intrarea în Electroputere Parc Craiova

În ciuda minusurilor, craiovenii au venit însă în număr mare la mall. Potrivit conducerii Electroputere Parc, numărul vizitatorilor a ajuns în weekend la câteva zeci de mii de oameni.

90 de milioane de euro este valoarea totală a investiţiei dezvoltatorilor mallului Electroputere Parc.

Mall deschis cu 10 magazine

Centrul comercial Electroputere Parc este o investiţie aparţinând companiei K&S Developments, ai cărei acţionari sunt belgienii de la BelRom. Investiţia totală în reabilitarea fostelor hale ale Uzinei Electroputere, incluzând terenul cumpărat de la fabrică, ajunge la 90 de milioane de euro. În primă fază, vor fi daţi în folosinţă doar 43.000 de metri pătraţi închiriabili. Sâmbătă au fost inaugurate în mall doar 10 magazine, între care se numără C&A, Newyorker, Leonardo, Orsay şi Auchan.

Panglica inaugurală a primului mall din Craiova, Electroputere Parc, a fost tăiată vineri, 18 noiembrie 2011 de primarul urbei, Antonie Solomon, de reprezentantul dezvoltatorului K&S Developments, Steven Van Der Bossche, precum şi de directorul general al Auchan România, Patrick Espasa. „Avem 64 de magazine operaţionale la parterul centrului comercial. Până la mijlocul lui 2012 vom avea 80 de magazine operaţionale. La etaj va fi amenajată o secţiune de alimentaţie şi de divertisment (…).

Este programat şi un complex cu cinematograf, până la sfârșitul anului viitor. Când va fi complet operaţional, acest shopping center va avea 3.000 de locuri de muncă pentru angajaţi direcţi“, a precizat Steven Van Der Bossche, partener în conducerea Belrom Real Estate, compania care deţine K&S Developments, care a construit centrul comercial, împreună cu Auchan.

Van Der Bossche a menţionat că ei, constructorii centrului comercial, au preferat să păstreze numele de Electroputere, „pentru că are o tradiţie în Craiova de aproape 60 de ani“. Deşi lucrările nu sunt finalizate la exterior, centrul comercial din Craiova are o suprafaţă închiriabilă de 71.000 de metri pătraţi, 97% fiind ocupată până acum, urmând ca firmele „grele“, Zara şi H&M, să deschidă magazinele de aici în cursul anului viitor.

Patrick Espasa a menţionat că hipermarketul Auchan îi aşteaptă pe craioveni cu peste 50.000 de produse şi cu o suprafaţă de vânzare de 10.700 de metri pătraţi. Reprezentanţii centrului comercial nu au putut preciza nici valoarea investiţiei, nici numărul persoanelor care l-au tranzitat de la deschiderea propriu-zisă şi până acum.

  • mihnea

    Cam multe minciunele pe milimetru patrat de articol. Cafenelele sunt, cel putin deocamdata, in numar de 4, magazine in numar de peste 40, iar nu 10 , panglica a fost taiata oficial pe 9 decembrie, nu pe 18 noiembrie, parcarea exista de la bun inceput, mai putin cea acoperita, toaletele sunt functionale s.a.m.d.

    • oglindadevest

      mulțumim pentru corectare