Delta Dunarii si statiunile balneare, cresteri spectaculoase ale numarului de turisti

Delta Dunarii si statiunile balneare, cresteri spectaculoase ale numarului de turisti

Delta Dunarii si statiunile balneare, cresteri spectaculoase ale numarului de turisti

Delta Dunării revine în topul destinațiilor turistice cu cea mai mare creștere a numărului de turiști străini, în timp ce stațiunile balneare au înregistrat cele mai mari creșteri în preferințele turiștilor români, arată datele Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare în Turism.

Cele mai mari creșteri ale numărului de turiști străini, în primele nouă luni ale acestui an față de aceeași perioadă a anului trecut, au fost înregistrate în Delta Dunării (+45,2%), stațiunile balneare (+16,5%), localitățile mici, sate și orășele (+16,1%), București și orașele mari (+12,4%) și stațiunile montane (+11,2%), arată datele prelucrate de Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Turism. Per ansamblu, România a atras în primele nouă luni ale anului cu 12,6% mai mulți turiști străini față de anul trecut.

Creșteri spectaculoase au avut loc și în ceea ce privește preferințele turiștilor români. Cele mai importante evoluții au fost înregistrate la nivelul stațiunilor balneare (+23,7%), al Bucureștiului și orașelor mari (+20,7%), al stațiunilor montane (+17,9%) și al localităților mici, sate și orășele (+15,7%). Per ansamblu, în primele nouă luni ale anului față de aceeași perioadă din 2010 numărul de turiști români a avut o creștere de 16,9%.

Ministrul Dezvoltării Regionale și Turismului, Elena Udrea, spune că aceste evoluții sunt o dovadă că, acolo unde ministerul a investit în infrastructura turistică și în promovare, turismul românesc a fost relansat.

„Vorbim despre creșteri de aproape 50% a turismului în Delta Dunării într-un singur an! De ce altă dovadă mai clară este nevoie pentru a arăta că ceea ce facem astăzi facem bine? De când am preluat conducerea acestui minister, am investit în Deltă cât n-a investit nimeni în ultimii 20 de ani. Anul acesta am inaugurat portul din Sfântu-Gheorghe și Triunghiul Mănăstirilor, drumul care leagă cele trei mănăstiri dobrogene foarte vizitate de turiști, Celic Dere, Saon şi Cocoşu. Avem, apoi, investițiile masive în amenajarea plajei și a portului turistic de la Sulina. Și am dat doar câteva exemple. Uitați-vă, apoi, ce creșteri spectaculoase sunt înregistrate atât în rândul turiștilor străini, cât și români pentru stațiunile balneare. Ce dovezi mai clare trebuie pentru a arăta ce rezultate formidabile au aceste investiții pe care le derulăm în stațiuni, dar și toate celelalte demersuri pe care le facem pentru turismului medical și balnear? Nu uitați de protocolul de colaborare semnat în acest an, la inițiativa Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului, de toate instituțiile direct implicate în turismul medical și balnear. Am readus acest produs turistic în atenția tuturor, a opiniei publice, a investitorilor și, iată, deja și în atenția românilor, pentru care stațiunile balneare au devenit prima destinație turistică din punct de vedere a creșterii numărului de turiști, cât și în rândul străinilor, care, după Delta Dunării, au preferat stațiunile balneare. Vorbim clar despre o relansare a turismului românesc pe toate aceste sectoare și despre o construcție solidă a căror rezultate vor fi din ce în ce mai vizibile în perioada imediat următoare. Mă bucură să spun că, așa cum zice o vorbă românească, acolo unde pune mâna Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului se face treabă“, a declarat ministrul dezvoltării regionale și turismului, Elena Udrea.

Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului (MDRT) a derulat în ultimii doi ani investiții masive în infrastructura turistică și în marketingul și promovarea destinațiilor românești atât din fonduri europene, cât și din fonduri de la bugetul de stat. În perioada 2009 – 2011 au fost alocate pentru dezvoltarea turismului fonduri europene și de la bugetul național de 812 milioane de euro, față de 20 de milioane de euro, cât au fost alocate în perioada 2006 – 2008. În plus, dezvoltarea turismului s-a făcut în ultimii ani strategic, prin implementarea unor planuri de acțiune coerente de coordonare a domeniului (Planul Strategic și Operațional de Marketing Turistic al României 2011 – 2015, Planul Strategic și Operațional de Marketing Turistic pentru București 2011 – 2015, Strategia de Creare și Promovare a Brandului Național de Turism, Strategia Națională de Dezvoltare a Ecoturismului, Strategia Națională de Dezvoltare a Turismului Balnear).

Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Turism (INCDT) este o unitate aflată în coordonarea MDRT, care realizează analize folosind datele Institutului Național de Statistică (INS), ale Băncii Naționale a României și ale mai multor organisme internaționale de cercetare a turismului.