CEO-ul Snapchat a dezvăluit de ce a respins oferta Facebook de 3 miliarde de dolari

Evan Spiegel, CEO-ul Snapchat

Sursa imaginii: cellanr, flickr

Snapchat a șocat o bună parte din comunitatea tech la sfârșitul anului trecut, atunci când un raport al Wall Street Journal dezvăluia că compania a refuzat o oferta de cumpărare de 3 miliarde dolari numerar de la Facebook. Recent, CEO-ul Snapchat a explicat de ce nu a vândut încă compania.

„Există foarte puțini oameni în lume care ajung să construiască o afacere de genul ăsta”, a declarat Evan Spiegel pentru un articol cu profilul co-fondatorului și CEO-ului la coperta revistei Forbes , care a fost publicat online luni.

„Cred că vânzarea asta pentru obținerea unui câștig pe termen scurt nu era foarte interesantă.”

CITEȘTE, DE ASEMENEA: Snapchat spart: 4,6 milioane de conturi compromise

Asta ar putea suna ca un discurs standard pentru un fondator, până când iei în considerare cât de mult era de fapt „câștigul pe termen scurt”. Forbes a calculat că Spiegel și co-fondator-ul Bobby Murphy ar fi primit fiecare câte 750 milioane dolari din oferta Facebook.

Un motiv serios al deciziei, cel puțin conform articolului Forbes, este acela că fondatorii Snapchat au simțit slăbiciune și oportunitate.

CEO-ul Facebook-ului, Mark Zuckerberg, a zburat primul pentru a se întâlni cu Spiegel în orașul său natal, la sfârșitul anului 2012, conform Forbes, și a încercat să-i sperie pe fondatorii Snapchat spunându-le că Facebook a planificat sa lanseze o aplicație aproape identic cu a lor câteva zile mai târziu. „Acesta a zis în esență că: ‘Vă vom zdrobi’”, a declarat Spiegel pentru Forbes despre acea întâlnire. Aplicația Facebook era Poke, care s-a dovedit a fi un eșec.

Zuckerberg a făcut în toamna acelui an o altă vizită la tânăra companie cu scopul de a face o oferta de cumpărare, dar până în acel punct fondatorii Snapchat au considerat că avea deja un avantaj.

Snapchat a strâns de atunci încă 50 de milioane de dolari la o valoare totală estimată de aproape 2 miliarde dolari, mult mai puțin decât suma de cumpărare oferită de Facebook, dar aproape de ea.