Care sunt alimentele bune și rele pentru piele?

Sinead Norenius

Sinead Norenius, fondatoarea liniei de produse cosmetice Beautisol

Sinead Norenius, fondatoarea liniei de produse cosmetice Beautisol, iti prezinta cele mai bune, dar si cele mai nocive alimente pentru piele.

Iaurt – da

Produsele lactate contin vitamina A si sunt recomandate pentru a-ti mentine pielea sanatoasa. Totusi, Norenius avertizeaza: “Limiteaza-te la iaurturi fara grasimi si fara aditivi; vei beneficia de proteine si vitamine esentiale care fortifica sistemul imunitar, cu efecte vizibile asupra pielii”.

Ai grija in ceea ce priveste laptele: s-a dovedit ca poate contribui la agravarea acneei si astuparea porilor, daca e consumat excesiv.

Paine alba – nu

Painea alba se numara printre alimentele nocive pentru piele. “Potrivit unui studiu australian recent, pastele, painea alba si prajiturile cresc glicemia si afecteaza tenul acneic, inrautatind problema”, spune Norenius.

Consuma mai multe cereale, grau integral si ovaz, bogate in antioxidanti si cu proprietati anti-inflamatorii.

Afine – da

Avand un continut mai ridicat de antioxidanti decat alte fructe, afinelesunt o sursa importanta de sanatate pentru piele. “Radicalii liberi si razele UV au un impact negativ asupra pielii, asadar ar trebui consumi zilnic alimente bogate in antioxidanti, care lupta impotriva imbatranirii premature”, explica Sinead Norenius.

Sare – nu

“Sarea da tenului un aspect tern, nesanatos”, spune dermatologul. Consumata in cantitati exagerate, sarea iodata agraveaza acneea. Verifica intotdeauna produsele semi-preparate pe care le cumperi si fii atenta la continutul de sodiu, care trebuie sa fie scazut.

Somon – da

Grăsimi bune vs. grăsimi rele

Grăsimi bune vs. grăsimi rele

Pestele (somonul, in mod special) contine acizi grasi Omega 3, resposabili pentru sanatatea pielii. “Acestia imbunatatesc structura membranei celulelor, fiind astfel retinuta mai multa apa, lucru care se observa in aspectul pielii”, explica Sinead Norenius.

Dulciuri – nu

Printre cele mai proaste obiceiuri pe care le avem se numara consumul frecvent de dulciuri. Continutul excesiv dezahar afecteaza direct colagenul si elastina, fibre esentiale in mentinerea elasticitatii si fermitatii pielii. Astfel, grabesti aparitia ridurilor si tenul tau va deveni lipsit de vitalitate.

Migdale – da

Ar trebui sa ai mereu in preajma un bol cu nuci, seminte si mai ales migdale. Bogate in vitamina E, importanta pentru mentinerea sanatatii pielii, acestea contin si grasimi “bune”, care scad colesterolul si pastreaza membranele celulelor intacte, lucru vital cand vine vorba de aspectul tanar al tenului.

Alcool – nu

Chiar daca bei alcool in cantitati moderate, trebuie sa ai in vedere faptul ca acesta deshidrateaza intregul organism, inclusiv celulele pielii.

Spanac – da

Aceasta leguma contine beta-caroten, un antioxidant puternic care contribuie la repararea celulelor pielii si previne aparitia celulelor canceroase. “Mai mult, spanacul este bogat in potasiu, fibre si luteina, care apara pielea de efectele nocive ale soarelui”, explica Sinead Norenius.