Browse By

Bătălia pentru trafic: Optimizarea SEO Organică vs. Social Media Marketing

SEO și SMM (Social Media Marketing) sunt ca pizza și cașcavalul: poți obține unul fără celălalt, dar, crede-mă, nu merită. Următorul articol este preluat parțial de pe blogul Moz.com, iar pentru analiza completă te rog să vizitezi site-ul respectiv.

În zilele noastre SEO nu poate fi eficient fără un conținut bine pus la punct. Și aici e cazul când social media apare. Te ajută să deblochezi potențialul neutilizat. În comparație cu alte canale de marketing, social mass-media ajută SEO în moduri neașteptate. Nu e de mirare că SEO și SMM au devenit activități strâns legate între ele și că toate companiile vor să profite după ele. Dar, cum anume poate SEO și SMM să lucreze împreună? Semnalele din mediul social afectează vizibilitatea site-ului tău în Google? Am studiat acest subiect pentru destul de mult timp și iată ce am descoperit până acum:

  1. Semnalele din mediul social nu afectează topul site-ului
  2. SEO nu este eficient fără exploatarea canalelor din mediul social

În acest articol, vreau să subliniez următoarea idee: Când distribui conținut pe canalele SMM nu obți doar angajament, dar, de asemenea, aduci vizitatorii site-ului tău. Aceasta, la rândul său, va ajută la sporirea vizibilității site-ului: SMM corespunde SEO și influențează indirect performanța site-ului în Google. Analiza mea arată că SMM are un impact aspura SEO mult mai mare decât s-ar putea crede. Adevărul este că, în mod paradoxal, canalele organice aduc mai mult trafic spre bloguri care s-au concentrat pe SMM decât cele concentrate pe SEO.

Date și metode

Pentru a efectua analiza mea, am inclus în testul meu 10 bloguri bine-cunoscute.

5 bloguri specializate în marketing pe căutare:

  • searchengineland.com
  • marketingland.com
  • searchenginejournal.com
  • searchenginewatch.com
  • seroundtable.com

Și 5 bloguri care se concentrează pe SMM

  • socialmediaexaminer.com
  • blog.bufferapp.com
  • razorsocial.com
  • simplymeasured.com
  • socialmediatoday.com

Pe parcursul tuturor etapelor analizei mele, am folosit, de asemenea, următoarele instrumente:

  1. Ahrefs – pentru a examina profilul cu backlinks a site-urilor
  2. Rival IQ – pentru a analiza comunitățile acestor resurse bine-cunoscute
  3. SimilarWeb – pentru a descoperi din care canale își obțin resursele traficul.

Fără alte formalități, să începem analiza!

Cât de eficient au declanșat blogurile SMM implicarea utilizatorilor?

În primul rând, m-am dus la SimilarWeb pentru a afla ce surse au condus trafic către aceste site-uri pentru a determina „câștigători” și „pierzători”. M-am așteptat ca blogurile axate pe social media să aibă realizări mult mai bune atunci când vine vorba de trafic SMM în comparație cu blogurile SEO. Pare rezonabil că blogurile SMM știu mai bine decât alții cum să atragă și să construiască comunități relevante pe social media și apoi să îi convertească în cititori fideli. Mai jos puteți găsi un grafic care reprezintă distribuția traficului SMM în toate resursele studiate:

Datele au fost colectate folosind SimilarWeb

Datele au fost colectate folosind SimilarWeb

Primele trei site-uri care conduc în traficul organic sunt toate bloguri concentrate pe SMM care obțin mai mulți vizitatori din rezultatele organice decât din site-uri de social media. Aceste date sprijină afirmația mea despre rolul SMM în procesul SEO pe care l-am menționat în prima parte a acestui articol:

comparație trafic organic

Concluzie

În acest articol, am vrut să clarific modul cum blogurile pe marketing digital axate pe SEO și nișe SMM atrag vizitatori, și ce surse de trafic funcționează cel mai bine pentru ei. Este destul de logic să presupunem că blogurile care s-au axat pe marketing în căutare ar trebui să obțină trafic semnificativ mai ecologic, comparativ cu blog-uri care scriu despre SMM. În consecință, ar trebui să fie blogurile SMM care primesc majoritatea vizitatorilor de la canalele de social media, din moment ce social media marketing este domeniul lor de expertiză. Cu toate acestea, am aflat că situația este mult mai nuanțată decât atât. Bazând pe exemplele folosite, aceste zece bine-cunoscute bloguri SEO și bloguri SMM, putem vedea că blogurile care s-au concentrat pe SMM au performanțe mai bune în căutarea organică decât blogurile care s-au concentrat pe SEO. Nivelurile ridicate de implicare de la bloguri SMM primite din social media permite ca să obțină mai multe backlink și trafic de recomandare, care, la rândul său, îi ajută să obțină un rang organic superior.

Despre Target Web

https://www.targetweb.ro/optimizare-seo/

Target Web este o agenție SEO care deține echipe interne cu o experientă de peste 10 ani. Echipele sunt specializate pe copywriting, ecommerce, baze de date, programare, marketing afiliat. Target Web are partneriate cu peste 700 de jurnaliști și blogeri din țară. De asemenea are un portofoliu cuprins din companii de renume și start-up-uri cu bugete în funcție de nevoile clientului. Toate aceste calități au făcut ca agenția SEO să fie nr. 3 în țară și nr. 1 în Transilvania.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *