Browse By

Amazon lansează un site online pentru artă

sigla Amazon Art

Amazon a încheiat un parteneriat cu peste 150 de galerii şi dealeri din SUA de a vinde artă prin intermediul unui portal nou, Amazon Art. Prin intermediul site-ului, utilizatorii pot naviga prin peste 40.000 de opere de artă de la o serie de galerii, printre care Paddle8 din New York, Holden Luntz din Miami, Galeria McLoughlin din San Francisco, Modernbook din San Francisco, şi Galeria Catherine Person din Seattle. Amazon spune că magazinul va prezenta opere de artă de la peste 4.500 de artişti, ceea ce face ca site-ul să fie cea mai mare colecţie online a artei disponibile pentru achiziţionare directă de la galerii şi dealeri.

40.000 de lucrări de la 4.500 de artişti

Ziarul Wall Street Journal (WSJ) a fost primul care a anunţat că Amazon planifică deschiderea un portal de artă luna trecută, menţionând că retailerul s-a confruntat cu probleme pentru a convinge comunitate de artă dezinteresată de a se înscrie. Cea mai mare parte a galeriilor şi a dealerilor pur şi simplu nici nu au răspuns la solicitarea Amazon, relatând că site-ul companiei nu ar fi în măsură să ofere „prezentarea de bun gust” care este necesară pentru promovarea artei. Potrivit raportului WSJ lui, Amazon va lua un comision cuprins între 5% şi 20%.

Aceasta nu este prima incursiune a companiei Amazon în artă: între 2000 – 2001, o schemă pilot a vizat ca partener-compania de licitaţii Sotheby cu un scop similar. Proiectul-pilot a durat doar 16 luni. Alţi retaileri, cum ar fi eBay, au încercat, de asemenea, să se concentreze asupra vânzărilor de artă, dar puţini au avut însă succes până în prezent. În ciuda retailerilor de masă care nu reuşesc să facă un impact în domeniu, Amazon se confruntă cu o concurenţă de la site-uri outlet mai mici, cum este Artsy.