Află cum motivează, unele companii, angajaţii?

Află cum motivează, unele companii, angajaţii?

Află cum motivează, unele companii, angajaţii?

Imaginaţi-vă ca nu există limite şi că şeful vostru vă poate acorda în orice moment un concediu plătit pe o perioadă nelimitată, scrie The Wall Street Journal. Crede-ţi că acesta este un vis al angajatului sau o tactică de a vă menţine mai mult timp la birou?

Începând cu anii 90 unele companii americane au propus o nouă strategie prin care să determine angajatul să îşi dea silinţa axându-se pe îndeplinirea atribuţiilor şi nu pe timpul petrecut la muncă.

Astfel, angajaţilor nu li se garantează un număr fix de zile de concediu, dar pentru a putea pleca în vacanţă ei trebuie să se asigure că atâta timp cât lipsesc totul decurge bine la serviciu.

Posibilitatea de a lipsi de la birou nelimitat a fost pusă în practică în anul 2004 de compania Netflix din California care a încetat să mai înregistreze zilele de concediu ale angajaţilor.

“Lucrăm şi în weekend şi peste program. Oamenii lucrează foarte multe ore din diverse locuri cu ajutorul laptopurilor şi al smartphone-urilor”, a spus Steve Swasey, purtătorul de cuvânt al companiei.

Estimările făcute de companie în urma implementării acestui program au fost că media concediilor luate de angajaţi sunt între trei şi cinci săptămâni pe an, mai mult decât în anii precedenţi, iar angajaţii sunt mai motivaţi şi îşi fac treaba mult mai bine. Pe de altă parte, în alte companii, angajaţii nu vor să profite de această ocazie din cauza faptului că îşi fac probleme şi sunt stresaţi chiar şi în acele puţine zile libere.

Motivul este că la întoarcerea din concediu vor avea foarte mult de muncă, lipsa lor va îngreuna sau chiar stopa lucrul echipei, iar în caz de restructurări aceştia nu vor să iasă în evidenţă cu acest concediu nelimitat.

De asemenea, există şi companii care motivează angajaţii prin implementarea unui program şi al unei loterii unde câştigătorul pleacă într-un extra concediu.