9 din 10 români din mediul urban, utilizatori de internet, au cumpărat în ultimul an produse marcă proprie

Mărcile private de pe piaţa românească au câştigat încrederea consumatorilor în ultimii ani, astfel încât, la nivel declarativ, marea majoritate a locuitorilor din mediul urban (94,2%) au consumat în ultimul an produse comercializate sub marca proprie a unui magazin. Mai mult decât atât, această creștere a consumului de produse marcă proprie este mai mare de la un an la altul, arată un studiu realizat de MEDNET Marketing Research Center.

De asemenea, frecvența de achiziționare a acestora este crescută, aproape jumătate dintre consumatorii de mărci proprii intervievați (45,4%) achiziționând produse private label la fiecare vizită în magazin.

Varietatea produselor brand privat existente pe piaţa românească se vede şi în coşul de cumpărături al orăşenilor

Astfel, în ultimul an, aceştia au cumpărat pe lângă produsele alimentare (lactate, produse de panificaţie, brânzeturi, dulciuri etc.) şi produse non-alimentare (hârtie igienică, şerveţele, produse de menaj, detergenţi şi produse de curăţare a locuinţei, cosmetice, produse de îngrijire etc.).

Așadar, cele mai căutate categorii de produse marcă proprie au fost lactatele. Astfel, mai mult de jumătate dintre locuitorii din mediul urban (52,6%) au declarat că achiziţionează mărci private de lactate, aici fiind incluse produse precum laptele, iaurtul, smântâna etc.

Pâinea şi produsele de panificaţie reprezintă o altă categorie de produse marcă proprie care a avut succes în ultimul an.

Românii din mediul urban sunt foarte atraşi şi de dulciurile produse sub marca proprie a retailerilor, un procent important dintre aceştia (41,7%) declarând, de asemenea, că, pe parcursul ultimului an, au cumpărat astfel de produse.

Pe de altă parte, articolele de vestimentaţie şi băuturile alcoolice sunt printre produsele marcă proprie mai puţin căutate de către consumatorii români din mediul urban, obţinând procente de 16,3%, respectiv 8,0% din totalul consumatorilor de produse marcă privată.

Detalii

Studiul a fost realizat online, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional, urban, în perioada 17 – 24 septembrie 2013.

Au fost intervievate 710 persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 – 55 ani.

Marja de eroare a studiului este de ±3,68%.