5 Mituri despre hidratare: chiar avem nevoie de 2 litri de apa zilnic?

baiat care bea apa

5 Mituri despre hidratare

Am auzit de multe ori ca este necesar sa bem 8 pahare de apa zilnic, echivalentul a 2 litri, fapt benefic pentru sanatatea noastra. Este insa oara adevarat sau mitul care ne poate strica ziua din cauza nevoii de eliminare a lichidelor poate fi demontat?

Se spune ca organismul elimina intre 1,5 si 2 litri de lichide in timpul unei zile, doar prin respiratie, transpiratie si mictiune. Asadar, necesarul de apa trebuie inlocuit cu o hidratare intensa, cu atat mai mult daca ne aflam in plina vara sau daca practicam vreun sport.

Aparent, totul a pornit de la un manual de nutritie, aparut in anii ’70, ai caror autori sustineau ca trebuie sa consumam 6-8 pahare de apa in fiecare zi. Desi credeam ca daca bem suficiente lichide, vom elimina toxinele mai rapid, medicii ne demonstreaza contrariul.

Rinichii nostri functioneaza ca o sita, permitand calciului sa ramana in organism si eliminand resturile in urina. Un consum prea ridicat de apa ar putea sa ingreuneze acest proces.

Exista totusi cateva avantaje ale hidratarii intense:

PREVINE CANCERUL DE VEZICA
Un studiu efectuat pe un esantion de 48 000 de barbati a demonstrat ca aceia care au baut in medie 6 pahare de apa au fost mai putin expusi cancerului decat cei care consumau un pahar sau mai putin. Explicatia consta in faptul ca agentii carcinogeni sunt mai rapid eliminati prin urinare frecventa si exista chiar posibilitatea sa nu intre in contact cu vezica.

CONTRIBUIE LA SANATATEA INIMII
Un alt studiu realizat pe 12 017 femei a aratat ca un consum ridicat de apa scade riscul imbolnavirilor de ordin cardiac.

ADUCE BENEFICII DIETEI
Atunci cand bei mai multa apa inainte de masa, apetitul scade, se diminueaza pofta de mancare, prin urmare nu mai iei in greutate. Asta pana cand foamea va invinge.

De cata apa avem intr-adevar nevoie?

Organismul fiecaruia este diferit, asa ca nevoia de hidratare depinde si de genetica, de modul de alimentare si de cat sport practicam. Nu-ti face probleme, corpul iti va aminti atunci cand are nevoie de apa, asa ca sfatul cel mai bun este sa bei apa ori de cate ori iti este sete.

astfel încât apa imbuteliata mai bine pentru tine decât robinet? Sau ar trebui să alegeţi apă vitamina îmbogăţit cu peste spumante? Experţii spun că, săriţi peste toate. Nici unul dintre aceste produse sunt susceptibile de a face orice sănătos. De mai jos, ne uitam la cinci mituri majore despre beneficiile apei potabile.

Dar mai întâi, cum stii daca esti suficient de apă potabilă? Experţii spun că există o modalitate uşoară de a judeca. Dacă nu sunteţi sete, esti aportul de lichide este probabil “doar dreapta.”

Mitul nr 1: bea opt pahare în fiecare zi

Oamenii de ştiinţă spun că nu e nici un beneficiu de sănătate clar consumati sau chiar sorbind apă toată ziua. Deci, în cazul în care nu sfatul standard de băut opt ​​pahare in fiecare zi provin de la? ”Nimeni nu ştie cu adevărat”, spune dr. Stanley Goldfarb, un expert rinichi de la Universitatea din Pennsylvania.

Mitul nr 2: O mulţime de apă potabilă Ajută Toxine Clear Out

Rinichii toxinele filtru din bloodstreams noastre. Apoi toxinele clar prin urină. Întrebarea este, nu apă potabilă suplimentar in fiecare zi a îmbunătăţi funcţia rinichilor?

“Nu”, spune Goldfarb. ”De fapt, de băut cantităţi mari de apă surprinzător tinde să reducă capacitatea rinichilor de a funcţiona ca un filtru. Este un declin subtil, dar bine definit.”

Mitul nr 3: o mulţime de apă Egal cu o piele mai sanatoasa

Corpul este deja cu 60 la sută apă. Deci, dacă luaţi un bărbat de 200 de lire, el este 120 de lire sterline de apă.

Adăugarea cateva pahare in plus de apa in fiecare zi are un efect limitat. ”Este o mică parte din ceea ce este în organism”, spune Goldfarb. ”Este foarte puţin probabil ca unul din ce in ce nici un beneficiu.” editorialul său complet este publicat in numarul curent al revistei al Societatii Americane de Nefrologie.

Un studiu publicat în 2007, pe beneficiul cosmetice a apei potabile sugerează faptul că 500 ml de apă creşte fluxul de sange capilare din piele. ”Dar este clar dacă aceste modificări sunt semnificative clinic”, spune Goldfarb.

Mitul nr 4: Apa potabilă Extra conduce la pierderea în greutate

O declaraţie mai exacte pot fi: Apa potabilă este un instrument util pentru dieters.

“Apa este o strategie de mare pentru dieters, deoarece nu are calorii”, spune domnul Fernstrom Madeline de la Universitatea din Pittsburgh. ”Deci, puteţi să vă păstraţi gura ocupat fără alimente şi de a lua sentiment de satisfactie.”

Dar apa nu este magic, adaugă ea. Alte opţiuni zero calorii, cum ar fi sucurile dieta sunt bine, de asemenea.

Mitul nr 5: Este uşor să obţii deshidratate în timpul unui antrenament

Deshidratarea seturi atunci când o persoană a pierdut 2 procente din greutatea corpului lui sau ei. Deci, pentru un bărbat de 200 de lire, aceasta înseamnă a pierde 4 kilograme de apa.

alergatori de maraton, biciclişti şi excursionişti toate trebuie să recunoască semnele de deshidratare. ”De asemenea, este evident că indivizii in climate calde, uscate au crescut nevoia de apă”, spune Goldfarb.

Colegiul American de Medicina Sportiva recomandă ca sportivii bea 16 uncii lichide câteva ore înainte de a începe practica sporturi.

Dar pentru o plimbare în parc, nici o sticla de apa este necesar. sfatul lui Goldfarb: bea doar atunci când sunteţi sete.